به گزارش ایرنا جمیله رضازاده روز سه شنبه در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره منطقه ای هنرهای تجسمی معلولان در بیرجند افزود: 2 سال گذشته روند برگزاری این جشنواره آغاز و از همان زمان کلاس های هنرهای تجسمی در استان ها برگزار شد.
وی بیان کرد: نخستین بار آثار رسیده به این جشنواره به صورت نمایشگاه هتلینگ به نمایش گذاشته می شود که امیدواریم این ایده توسط هتل های سراسر کشور به عنوان یک خدمت به معلولان اجرایی شود.
رضازاده برگزاری جشنواره و نمایشگاه هنرهای تجسمی را گام بزرگی برای بازاریابی آثار معلولان دانست و عنوان کرد: از میان 200 اثر رسیده به جشنواره 80 مورد به عنوان آثار برگزیده به نمایشگاه راه یافته و 10 اثر برتر نیز در اختتامیه نمایشگاه تجلیل می شود.
وی از راه اندازی کافه هنر در بیرجند خبر داد و گفت: در این مکان خدمات کافی شاپ توسط معلولان ارایه می شود.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: نقاشی زنده، نمایش کافه ای و فروش آثار هنری از دیگر بخش های این کافه هنر است.
مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه سازمان بهزیستی کشور، مسئولان استانی و هنرمندان معلول به همراه خانواده و مربیان در حاشیه افتتاح این جشنواره از نمایشگاه آثار برگزیده واقع در هتل سپهر بیرجند دیدن کردند.
10 معلول از پنج استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد در این جشنواره حضور یافته اند که در پایان از آثار برجسته آنان تجلیل خواهد شد.
نمایشگاه عکس آثار هنری ارسال شده به این جشنواره نیز از امشب (سه شنبه) به مدت یک هفته در نگارخانه بیرجند به نمایش گذاشته می شود.
9766*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.