به گزارش ایرنا، مهدی کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در این حرکت انسانی و ارزشمند، شهردار هشترود به همراه معلول قطع نخاعی مشکلات تردد معلولان در پیاده روها و خیابان های شهر را شناسایی کرد.
وی گفت: این اقدام با هدف شناسایی موانع تردد و دسترسی راحت معلولان به امکانات عمومی شهر انجام گرفت و و بر مناسب سازی محیط و رفع موانع مسیرهای تردد معلولان تاکید شد.
کریمی یکی از اولویت ‌های جامعه کنونی را مناسب‌ سازی معابر عمومی به منظور سهولت در رفت و آمد معلولان عنوان کرد و افزود: عدم مناسب‌ سازی اماکن، کمبود امکانات مختص معلولان و مهیا نبودن بستر مناسب برای حضور این افراد از قبیل وسایل نقلیه عمومی مناسب ‌سازی شده و عدم امکان استفاده از سرویس‌های بهداشتی عمومی برای معلولان سبب دوری آنها از جامعه شده است.
وی گفت: مناسب ‌سازی معابر عمومی و مهیا کردن بسترهای مناسب به پویایی این قشر کمک می‌ کند.
وی گفت: حدود 6 هزار نفر مددجو در شهرستان هشترود تحت پوشش بهزیستی بوده که از این تعداد هزار و 500 نفر دارای معلولیت هستند.
وی همچنین به پرداخت وام 10 میلیارد ریالی اشتغالزایی برای معلولان در یکسال گذشته خبر داد.
سلمان محمدی شهردار هشترود نیز مناسب سازی محیط شهری برای جانبازان و معلولان را وظیفه نهادهای خدماتی از جمله شهرداری عنوان کرد و گفت: طرح مناسب سازی محیط و ایجاد امکانات برای تردد آسان معلولان در جامعه در شهرداری انجام می شود.
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.