به گزارش ایرنا علیرضا صادقی روز یکشنبه در نشست کمیته مناسب سازی معابر شهری و شورای تکریم سالمندان شهرستان نهبندان افزود: تا‌کنون 80 درصد معابر شهری شهرهای نهبندان و شوسف این شهرستان مناسب سازی و مقرر شده تا پایان سال جاری تمامی معابر شهری، اماکن عمومی، پارک ها، بانک ها و دستگاه های اجرایی شهرستان برای تردد راحت معلولان مناسب سازی شود.
وی مناسب سازی معابر شهری برای تردد آسان تر معلولان را ضروری دانست و گفت: درصد قابل توجهی از افراد هر جامعه را معلولان جسمی و حرکتی تشکیل می ‏دهند که با وجود محدود شدن توانایی‏ هایشان در انجام بسیاری از فعالیت ها، نمی‏توان به راحتی از شایستگی و استعدادهایشان در اجتماع صرفنظر کرد.
معاون فرماندار نهبندان بیان کرد: مناسب سازی معابر گام مهمی در راستای رعایت حقوق شهروندی معلولان است و باید در تمامی معابر جدید در دست احداث شهر، استانداردهای لازم برای مناسب سازی با دقت دنبال شود.
وی همچنین از سالمندان به عنوان گنجینه های ارزشمند جامعه یاد کرد و گفت: باید ضمن تکریم این قشر ارزشمند از تجربه و اندیشه آنان در جهت پویایی و نشاط جامعه بهره برد.
صادقی با بیان اینکه برنامه ریزی برنامه های مربوط به سالمندان باید توسط آنان انجام شود اضافه کرد: راه اندازی بنیاد فرزانگان در شهرستان نهبندان در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: راه اندازی بنیاد فرزانگان با هدف ارتقای سطح سلامت اجتماعی، روانی و جسمی سالمندان با بهره گیری از توانمندی های سالمندان است و آنان می توانند مشکلات و خواسته های خود را از طریق این بنیاد پیگیری کنند.
نهبندان مرکز این شهرستان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
شهرستان نهبندان با 26 هزار کیلومترمربع مساحت از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.