به گزارش ایرنا داود شهرکی روز پنجشنبه در نشست کارگروه ویژه اشتغال و کارآفرینی شهرستان طبس که با حضور فرشته دست پاک رییس مرکز ملی فرش ایران برگزار شد، افزود: صنعت فرش استان، سهم چهار درصدی از کشور را دارد.
وی گفت: 50 هزار بافنده در خراسان جنوبی شناسایی شده که 10 درصد آنها بیمه شده فرش هستند و اولین مطالبه ما در خصوص بیمه است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: مجموع مجوزهای حوزه فرش 310 مورد است که در موضوعات مختلف طراحی، بافت و سایر وابسته های فرش در استان فعال است.
وی ادامه داد: شهرستان طبس 10 درصد بافندگان استان خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده که سهم قابل توجهی است و نشان دهنده این است که این صنعت با اقبال مردم و بافنده ها در طبس رو به رو شده است.
شهرکی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه فرش خراسان جنوبی گفت: برگزاری هر سال المپیاد استانی و شرکت در المپیاد کشوری، 146 دوره آموزشی با 170 هزار نفر ساعت و 2 نشان جغرافیایی در استان کسب شده که برند استان در حوزه فرش در دنیاست.
وی درباره تسهیلات به بافندگان فرش گفت: پرداخت تسهیلات یارانه دار را در مشاغل خانگی به ویژه فرش داشتیم که از سال 96 تا امروز بالغ بر چهار میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت داشتیم که مبلغ 2 میلیارد تومان مصوبه طبس بوده و 100 میلیون تومان در حوزه مشاغل خانگی انجام شده است.
وی بیان کرد: جشنواره فرش را برگزار خواهیم کرد که بتوانیم ظرفیت‌ها را برای معرفی فرش منطقه افزایش دهیم و نتایج این توسعه ظرفیت ها توسعه و رونق صنعت، اشتغال و سرمایه گذاری در استان است.
به گزارش ایرنا کسب نشان جغرافیایی فرش طبس در این نشست بررسی شد و رییس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد: ما به عنوان نماینده عالی دولت در حوزه فرش دستباف برای کسب نشان جغرافیایی به نام فرش اصیل طبس آمادگی داریم.
فرشته دست پاک گفت: در نمایشگاه فرش تهران برای استان خراسان جنوبی یک غرفه و برای شهرستان طبس غرفه ای دیگر در اختیار قرار خواهیم داد و مرکز ملی فرش از تهیه مستند فرش دستباف ایرانی در استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس و برگزاری جشنواره فرش در نیمه دوم سال حمایت خواهد کرد.
7217*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.