محمد زنگنه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تخصیص اعتبارات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری از محل منابع صندوق توسعه ملی ابلاغ می شود.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از نظر تخصیص اعتبارات روستایی و عشایری در بین استان های کشور رتبه خوبی دارد، اظهار داشت: کارمزد اعتبارات برای مناطق روستایی و عشایری مرزی با نرخ چهار درصد و سایر روستاهای استان با کارمزد 6 درصد محاسبه می شود.
وی یادآور شد: پذیرش، بررسی، تصویب و پرداخت تسهیلات طرح های اشتغالزا و کارآفرین مناطق روستایی و عشایری آغاز شده است.
وی تاکید کرد: این تسهیلات به رسته های اولویت دار کسب و کار، مصوب کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان و در راستای کمک به تولید، فرآوری و عرضه محصولات کشاورزی، فرآوری محصولات دامی، صنایع دستی و فرش دستبافت، خدمات IT و صنفی، بوم گردی و گردشگری و صنایع و معادن کوچک روستایی پرداخت می شود.
مدیر صندوق کارفرینی امید خراسان جنوبی یادآور شد: از اردیبهشت ماه گذشته تاکنون 231 طرح به مبلغ 345 میلیارد ریال به صندوق کارآفرینی امید استان معرفی شده است.
زنگنه اضافه کرد: از این تعداد 60 طرح به مبلغ 100 میلیارد ریال به دلایل نداشتن توجیه فنی و نقص در مدارک و مستندات رد و 53 طرح به مبلغ 60 میلیارد ریال مصوب شد.
وی ادامه داد: تاکنون برای 35 طرح مبلغ 16 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و 120 طرح در مراحل بررسی و تکمیل مدارک هستند.
وی اشتغال پیش بینی شده برای طرح های معرفی شده به صندوق کارآفرینی امید استان را 690 نفر اعلام کرد و گفت:تاکنون برای 50 نفر اشتغال ایجاد شده است.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.