به گزارش ایرنا سرهنگ مهدی صادق احمدی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح نمادین طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی، هنری مساجد شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف افزود: امروز با وجود امنیت حاکم بر کشور در آرامش زندگی می کنیم و با تبعیت از ولایت در همه عرصه ها بر مشکلات پیروز می شویم.
وی اظهار داشت: در سال 1360 اتفاقاتی به دلیل ناامنی آن دوران در کشور رخ داد، 30 خرداد سال 60 مصادف با عزل بنی صدر، 31 خرداد منافقان رسما اعلام جنگ مسلحانه علیه انقلاب کردند، ششم تیر ماه سال 1360 مقام معظم رهبری ترور شدند که خداوند ایشان را برای نظام حفظ کرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: همچنین در هفتم تیرماه سال 1360 شهید بهشتی و 72 تن از یاران باوفای ایشان به شهادت رسیدند و هشتم شهریور ما سال 1360 شهادت شهیدان رجایی و باهنر رخ داد.
صادق احمدی افزود: در آن دوران که انقلاب ما نوپا بود شهید بهشتی به عنوان رئیس قوه قضائیه شهید شد و بنی صدر در جایگاه رئیس جمهور خائن از کار درآمد، منافقان اعلام جنگ مسلحانه کردند و رئیس جمهوری بعدی دوباره شهید می شود.
وی بیان کرد: در دوره ای که بنی صدر فرمانده کل قوا بود هیچ دستاوردی در دفاع مقدس نداشتیم، اما ملت از فرامین امام و رهبر خود اطاعت کرد و عملیات های گسترده ما رقم خورد و توفیقات زیادی به دست آمد.
صادق احمدی گفت: در دوران دفاع مقدس 550 هزار دانش آموز در مقطع راهنمایی و متوسطه سنگر علم و تحصیل را رها کرده و بر حسب نیاز و ضرورت و در پاسخ به لبیک امام و رهبر خود به جبهه های حق علیه باطل شتافتند.
وی اظهار داشت: 36 هزار دانش آموز در سراسر ایران اسلامی شهید شدند در سال 1397 کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی به عنوان بزرگ ترین رویداد فرهنگی استان برگزار می شود که بسیاری از این شهیدان بزرگوار جوان و نوجوان هستند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند افزود: در طول دفاع مقدس وقتی بررسی می شود 70 درصد شهیدان ما بین 15 تا 25 سال سن داشتند.
صادق احمدی گفت: سنگر اصلی ما در نظام و انقلاب مساجد است و معنویت در دفاع مقدس عامل قدرت ما شد و امروز افتخار می کنیم که در هشت سال جنگ تحمیلی استقلال خود را حفظ کنیم چون مسجد سنگر بود و اعزام جوانان و نوجوانان از مسجد شروع شد.
وی یادآور شد: در جبهه های حق علیه باطل معنویت حرف نخست را می زد و حرکات و گفتار فرماندهانی که از سنگر مسجد به جبهه اعزام می شدند موجب شد تا با عنصر معنویت در مقابل همه جهانیان سربلند و سرافراز شویم.
وی تصریح کرد: امسال که جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را می گیریم، امنیت، اقتدار، آرامش و آسایشی که داریم مرهون ایثار و مجاهدت شهیدان است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند بیان کرد: در بحث برنامه هایی که برای استقبال از کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی داریم، در برنامه های اوقات فراغتی که در کانون های مساجد و جوان های صالحین داریم از این فرصت باید برای معرفی شهیدان شهر و منطقه استفاده شود.
صادق احمدی گفت: یکی از برنامه های محوری کنگره ملی 2 هزار شهید نمایشگاه از حرا تا حرم است که در محل ناحیه مقاومت بسیج بیرجند برگزار می شود.
وی افزود: این نمایشگاه ابتدای مهر ماه سال جاری افتتاح می شود و باید از این ظرفیت در بحث پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان استفاده شود.
وی اظهار داشت: باور ما بر این است که شهیدان متعلق به همه جامعه هستند، همانطور که در دوران دفاع مقدس از همه اقشار جامعه شهید داشتیم در برگزاری این نمایشگاه نیازمند مشارکت همه آحاد جامعه هستیم.
طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی، هنری مساجد از ابتدای تیر ماه سال جاری در استان شروع و تا 18 شهریور ماه ادامه دارد
در این طرح آموزش های قرآنی، فرهنگی، ورزشی و ... به دانش آموزان ارائه می شود.
7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.