در ادامه این سرمقاله آمده است: وقتی نگاه ما به واقعیات دوران نوجوانی و جوانی، زاویه ای تند با دنیای آنان دارد و با نگرشی سلبی و حذفی توأم است، طبیعی خواهد بود که به دلیل نداشتن شناخت عمیق و تخصصی از جهان پیچیده و در عین حال ساده آنان، بازخورد و خروجی چنین نحله فکری تضادها و واگرایی نسلی است که مدیران به اصطلاح فرهنگی ما هیچ شناخت دقیق و واقعی از این قشر نداشته و ندارند.
دیگر زمان تحکم های بی پایه، نصیحت های بی اثر و تکراری، فریاد و تهدیدهای بی تاثیر، تحقیر و تهدیدهای بی وجه، سال های سال است که به پایان رسیده و بیشتر به مطایبه و طنز شبیه است تا راه حلی اصولی و مبنایی!!
محمدرضا مسجدی دبیرکل اتحادیه جهانی مبارزه با دخانیات وقتی گوشه کوچکی از پرده واقعیتی را کنار می زند، مهر تاییدی می کوبد بر روش های اشتباه استراتژیک کسانی که داعیه فرهنگ مداری و تولید نسل نویی را می دادند که با کمترین آسیب قرار بود الگویی شوند برای سایرین!!
در بازه زمانی چندساله، درصد دختران دبیرستانی و دانشگاهی کشورمان که به دنیای قلیان کشیده شده اند ده برابر پسران و مردان است!!
سن استفاده از قلیان به سیزده سال رسیده که دختران در این زمینه رشد مصرف بسیار بالایی را داشته اند و این هشداری است جدی در آستانه بحرانی عمیق و خطرناک، بحرانی که نمی توان با روش های معمول که کارش پاک کردن صورت مساله است جمع و جورش کرد.
یکی از مهمترین پرده های دراماتیک در این بازی کثیف قلیان کشی، طعم های گوناگونی است که نوجوانان و جوانان کشورمان سخت به آن وابسته شده اند، طعم هایی که آغشته به موادمخدراند اما با اینکه ممنوعیت تولید دارند به وفور در اختیار آنان قرار دارد.
طبق آمار متقنی که ارایه شده، بین بیست تا بیست و پنج درصد نوجوانان و جوانانی که با قلیان به اصطلاح تفریح زیرزمینی می کنند و نوعی نشاط این دوره که از آنان سلب شده را تجربه می کنند مبتلا به اعتیادهایی مهلک می شوند، واقعیتی تکان دهنده که اگر در امواج سیاسی کاران و سیاسی بازان گم و کم رنگ شود نسل نوجوان و جوان ما خصوصا دختران ما در لبه پرتگاهی مخوف قرار خواهند گرفت و با تلنگری به عمق نیستی و بطالت سقوط خواهند کرد!!
عیب بزرگ مدیران تصمیم ساز و تصمیم گیر کشور ما در این است که بسیار دیر باورند و به درد بی درمان بیماری مهلک مصلحت اندیشی گرفتار شده اند!! زمانی که به خود می آیند تا طرحی دراندازند و به اصطلاح مدیریتی از خود بروز دهند تبدیل شده اند به نوشداروی بعد از مرگ سهراب...!!
3215* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.