به گزارش ایرنا عباس جرجانی شنبه شب در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان افزود: بر اساس بررسی های انجام شده در حال حاضر 58 دانشگاه و مرکز آموزش عالی، 135 شرکت و واحد فناور و 400 فارغ التحصیل IT و ICT از فوق دیپلم تا دکترا در استان وجود دارد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه پارک های IT نیاز به زیرساخت خاصی ندارند بر آن شدیم تا موضوع راه اندازی IT پارک در منطقه شرق کشور در بیرجند راه اندازی شود.
وی بیان کرد: با پیگیری های انجام شده در وهله نخست مجوز راه اندازی IT پارک در استان را اخذ کردیم و برای تامین زمین از امور اراضی و راه و شهرسازی در حال پیگیری هستیم.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس پیگیری های انجام شده مقرر شد راه و شهرسازی استان زمین هایی که بیش از پنج هکتار مساحت دارند و در اختیار دارد را به ما معرفی کند.
جرجانی یادآور شد: چون قرار است از تسهیلات روستایی برای احداث این پروژه بهره مند شویم تصمیم گرفتیم در محدوده شهر مکانی برای این مهم در نظر گرفته شود.
وی عنوان کرد: اکنون پنج محدوده توسط اداره کل راه و شهرسازی استان برای این منظور پیشنهاد داده شده است که بعد از بررسی های اولیه در خصوص جانمایی این پروژه اقدام می کنیم.
وی افزود: ناحیه های ای تی و ای سی تی چون مربوط به فناوری است باید نزدیک محدوده شهرها باشد لذا سعی داریم در محدوه شهر زمین تامین شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی گفت: میزان مساحت مورد نیاز پیش بینی شده برای احداث این پروژه هکتار در نظر گرفته شده است.
جرجانی در ادامه به وضعیت ناحیه صنعتی باغستان فردوس اشاره کرد و گفت: برای ایجاد این ناحیه صنعتی اکنون موافقت ضمنی در تهران اخذ و استعلامات اولیه دریافت شده است.
وی ادامه داد: انتظار داریم برخی دستگاه های اجرایی استعلامات مورد نیاز را هر چه سریعتر ارایه دهند.
وی اظهار داشت: اراضی تعیین شده برای این پروژه تا 40 هکتار در نظر گرفته شده بود اما محیط زیست استان با 30 هکتار موافقت کرده است.
جرجانی بیان کرد: در صورت موافقت محیط زیست استان تعهد می دهیم 10 هکتار باقیمانده به طرح اختصاص یابد تا برای استقرار و ایجاد غرفه های صنایع دستی از آن استفاده شود.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم در این نشست یادآور شد: پنج قطعه زمین برای ایجاد پارک ای تی در بیرجند پیشنهاد شده است.
مهدی جعفری ادامه داد: این اراضی در حاشیه محور بیرجند - سه قلعه، حاشیه سپاه از بلوار پیامبر اعظم (ص) به سمت چهکند، پشت نمایشگاه بین المللی، بلوار شهید آوینی به سمت دانشگاه بیرجند، حاشیه محور بیرجند - زاهدان پیشنهاد شده است.
وی اضافه کرد: شرکت شهرک های صنعتی برای هر قطعه از این اراضی اعلام آمادگی کند زمین مورد نظر در اختیار آنها قرار می گیرد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.