به گزارش ایرنا رضا سلم آبادی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: سال گذشته آمار بیماران صعب العلاج استان 2 هزار نفر بود که یکهزار بیمار جدید نیز شناسایی شده و شاید این آمار افزایش داشته باشد.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم استان وجود سه هزار بیمار صعب العلاج است که نیازهای ویژه ای دارند.
وی سبد بهداشتی، تغذیه و پرستار را از مهمترین نیازهای این بیماران برشمرد و گفت: به طور میانگین سرانه هزینه های هر بیمار صعب العلاج 400 هزار تومان است که کمیته امداد می تواند فقط 100 هزار تومان ماهانه کمک کند.
مدیرکل کمیته امداد استان خراسان جنوبی رفع نیازهای این بیماران را منوط به کمک خیران دانست و افزود: در مجموع حامیان طرح شفا 177 نفر هستند که سرانه کمک ماهانه آنان 28 هزار و 500 تومان است.
وی با بیان اینکه همین میزان کمک نیز ارزشمند است اظهار داشت: امیدواریم در این بخش خیران با توجه ویژه وارد عمل شوند.

** رشد 43 درصدی کمک خیران در ماه رمضان
سلم آبادی از کمک 15 میلیارد و 300 میلیون ریالی خیران برای اطعام و تهیه سبد غذایی از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون خبر داد و گفت: این رقم 84 درصد کل کمک ها را شامل می شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 43 درصد رشد داشته است.
وی افزود: در برنامه «همیان مولا» نیز 226 میلیون و 470 هزار ریال کمک خیران جمع آوری شد که 2 درصد کل کمک ها را شامل می شود و نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 45درصدی برخوردار است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی کمک های مردمی در بخش حامیان برای اطعام محرومان را 2 میلیارد و 72 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این کمک ها خارج از تعهد آنها در طرح حامی یابی بود که رقم آن 11 درصد کل کمک ها را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: در طرح مفتاح الجنه نیز مسئولان به دلجویی از خانواده های نیازمند پرداختند که از این محل 469 میلون ریال معادل 3 درصد از کل کمک ها به رفع نیازمندی محرومان اختصاص یافت.
سلم آبادی جمع کل کمک های مردمی در حوزه اطعام را از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون 18میلیارد و 160میلیون ریال ذکر کرد و گفت: 80 هزار و 877 پرس غذای گرم توزیع شد که از این تعداد 23 هزار و 679 غذای گرم مربوط به نیت و نذر مردم در شب های قدر بوده است.
وی با بیان اینکه شب بیست و یکم بیشترین کمک ها را در توزیع غذای گرم به خود اختصاص داد افزود: در ماه مبارک رمضان امسال یکهزار و 454 حامی برای یکهزار و 671 یتیم جذب شدند و در طرح محسنین نیز 691 حامی برای 804 فرزند ثبت نام کرده اند.
وی از نام نویسی 20 حامی در طرح شفا خبر داد و گفت: این حامیان در ماه مبارک رمضان هزینه های 21 بیمار را متعهد شدند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون 22 میلیارد و 965 میلیون ریال در سرفصل های مختلف اطعام و توزیع سبد غذایی، اکرام ایتام، فرزندان محسنین، کمک به بیماران صعب العلاج، مفتاح الجنه و سایر سرفصل‌ها به این نهاد مساعدت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد رشد داشته است.

** کمک 93 میلیون ریالی مردم به فلسطین
وی درباره جمع آوری کمک های مردمی در روز قدس گفت: در بحث جمع آوری صدقات از لحاظ قانونی و شرعی باید کمک های مردمی هر محل همانجا به محرومان داده شود و بر اساس اصل امانت داری مجاز نیستیم صدقات یک محل را در محل دیگر مصرف کنیم لذا روز قدس صندوق هایی به منظور کمک به مسلمانان فلسطین و یمن تعبیه شد و مردم آگاهانه به این صندوق ها کمک کردند.
سلم آبادی اظهار داشت: 93 میلیون و 407 هزار ریال کمک مردمی به صورت آگاهانه به این صندوق ها واریز شده که در کل کشور تجمیع و به مردم فلسطین کمک می شود.
9766*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.