به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید صمصام الدین قوامی شامگاه دوشنبه در آیین بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حسینیه جماران بیرجند افزود: تقوا و نظم از مهمترین وصیت های مولای متقیان است.
وی اظهار داشت: مردم ایران امشب در سراسر کشور برای چهار امام به صحنه آمده اند، 2 امام معصوم و 2 نایب بر حق که زمینه ساز ظهور امام زمان خواهند شد.
وی گفت: امام اول، امام علی (ع) است که در عین قدرت مظلوم بود و در محراب عدالت فرق مبارکش را شکافتند.
امام جمعه پردیسان قم، حضرت مهدی (عج) را دومین امام برشمرد و افزود: ایشان نواب زیادی داشتند که عده ای خاص و عده ای عام بودند و 11 قرن است که در غیبت کبری مراجعی در مکتب آقا تربیت می شوند.
وی گفت: امام زمان شاگردانی همچون بروجردی و نوری ها را تربیت کرد اما وظیفه سنگین انقلاب را به دست کسی داد که جهانیان از رهبریش مبهوت ماندند و آن شخص روح الله بود.
حجت الاسلام قوامی تصریح کرد: امام خمینی (ره) از سال 1342 نهضت را آغاز کرد که نشانه ای برای فراهم شدن ظهور بود و دشمن هایی از خوارج پیشرفته تر و با سلاح های مجازی و حقیقی پیشرفته تری در مقابلش قرار گرفتند که امروز خود را در چهره داعش و طلحه و زبیر هزاره سوم نشان دادند.
وی افزود: طبق گفته جامعه شناسان عصر یک نسل 25 سال است و ایشان یک نسل را رهبری کردند در حالی که یاران اصلی اش در گهواره بودند و به زین الدین، باکری و خرازی ها تبدیل شدند.
وی گفت: امام خمینی خرداد را به بهمن و انقلاب را به نظام تبدیل کرد، در برابر هجمه زیاده خواهی معاندان نظام هشت سال جنگید و نظام را حفظ کرد.
رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با بیان اینکه شهدا و ایثارگران کوفیان نبودند که امامشان را تنها بگذارند بیان کرد: رزمندگان و مردم ایران همواره در صحنه های مختلف از نظام و انقلاب پشتیبانی کردند.
وی افزود: پس از رفتن روح الله همه ناراحت از این بودند که چه کسی می تواند رهبری ملتی عظیم را بر عهده بگیرد اما غافل از این که امام زمان به عنوان قدرتمندترین انسان روی زمین و کسی که سلاح همه معاندان را از این نظام کوتاه کرده و از کار انداخته است باز هم تدبیری دارد.
وی تصریح کرد: پس از ارتحال امام راحل خبرگان در سه فاز رهبری آینده را مورد بررسی قرار دادند در مرحله اول قائم مقام رهبری مطرح شد، در مرحله دوم رهبری شورایی اما در مرحله سوم نامه ای به دست آیت الله مشکینی رسید که مگر آیت الله خامنه ای نیست و این قدرت امام زمان (عج) است.
قوامی گفت: کسی که در 40 سالگی امام جمعه تهران، 42 سالگی رئیس جمهوری، 49 سالگی رهبر و 53 سالگی مرجع شد، پس حتما انتخابی با قدرت بوده است که کسی جز امام زمان نمی توانست آن را محقق کند.
وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران رهبری مقتدر و با مدیریت اسلامی می خواست که مقابل تمدن وحشی زمانه ایستادگی کند و اکنون 29 سال از آن خرداد می گذرد که با قدرت و صلابت در مقابل دشمنان ادامه دادیم.
وی افزود: حزب الله تجهیز شد، صدام نابود و داعش را پس زدیم و جاده تهران تا قدس را به خوبی و با قدرت تمام با رهبری مقام معظم رهبری در حال پیمودن هستیم که امیدوارم به زودی نقطه آغاز انقلاب اسلامی یعنی نابودی اسرائیل محقق شود.
همزمان با سراسر کشور آیین گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره) با حضور گسترده مردم و مسئولان علاوه بر مرکز استان در شهرستان های استان خراسان جنوبی نیز برگزار شد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.