سید هادی رحیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این شهرستان دارای 200 حلقه چاه، 350 رشته قنات و بیش از 40 دهنه چشمه است.
وی ادامه داد: قبل از نصب کنتورهای هوشمند سالانه 55 میلیون مترمکعب آب فقط از چاه های دشت فردوس برداشت می شد که این میزان از زمان نصب این کنتورهای به 30 میلیون متر مکعب رسیده و نشان دهنده صرفه جویی 25 میلیون متر مکعبی آب در این شهرستان است.
رحیمی با اشاره به کسری 20 میلیون متر مکعبی مخزن آب در فردوس گفت: بحران کمبود آب بسیار جدی است و باید با عزمی جدی به مقابله با آن برخیزیم.
وی یادآور شد: ازدیاد جمعیت سبب افزایش مصرف منابع آبی شده و این در حالی است که به علت بالا رفتن دمای کره زمین و به دلیل آلودگی هوا و نیز تخریب مراتع و جنگل ها، میزان بارش برف و باران‌ به شدت کاهش یافته لذا مدیریت آب تلاش مضاعفی را می طلبد.
رحیمی گفت: با هدف اجرای پروژه های 15 گانه طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب، کنتورهای حجمی هوشمند بر روی تمام چاه های کشاورزی فردوس نصب شده و تقویت و استقرار گروه گشت و بازرسی در سطح دشت فردوس به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه چاه های غیرمجاز این شهرستان از مدار خارج شده است افزود: نظارت دقیق و سختگیرانه نسبت به کار شرکت های حفار، تجهیز تمامی چاه های منطقه به تجهیزات اندازه گیری، تهیه بیلان و بانک اطلاعاتی محدوده مطالعاتی و حفاظت کیفی و کمی از منابع آب از جمله اقدامات انجام شده در ارتباط با مدیریت منابع آب است.
9865 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.