به گزارش ایرنا علی ناصری روز سه شنبه در نخستین نشست شورای اداری شهرستان بیرجند در سال 1397 افزود: تمرکز جمعیت، خدمات و سازمان ها در بیرجند به عنوان مرکز استان قرار دارد و اگر در مرکز استان چالش در برخی امور اداری و اجرایی داشته باشیم قطعا نمی توان به مردم استان، سرمایه گذار و مسافران خدمات مطلوب ارائه کرد.
وی گفت: بیرجند به عنوان شهر تمیز در سطح کشور مطرح شده و باید تلاش کنیم نوروز 98 تمیزترین و زیباترین شهر کشور باشد.
فرماندار بیرجند بیان کرد: راه اندازی نمایشگاه بین المللی به عنوان یکی از زیرساخت های اساسی استان که موجب توسعه اقتصادی شهرستان می شود از دیگر برنامه های سال جاری است.
وی افزود: شهروندان برای بهبود وضعیت زندگی مردم یا در صورت مشاهده کاستی هایی در عملکرد اداره های دولتی موضوع را به فرمانداری بیرجند منعکس و مدیران و کارشناسان دستگاه ها نیز زمانی را برای تفکر در خصوص بهبود روندهای کاری خود لحاظ کنند.
ناصری گفت: اولین کمیته برنامه ریزی شهرستان بیرجند به زودی تشکیل خواهد شد و مدیران شهرستانی و استانی برای همفکری با فرمانداری پروژه های خود را ارائه کنند.
وی اضافه کرد: سیل شب گذشته در بعضی روستاهای بخش مرکزی هیچ تلفات جانی نداشت و فقط خساراتی به احشام روستاییان وارد شد ولی مدیران به اخطارهای فرمانداری و مدیریت بحران توجه کنند.
وی گفت: برگزاری کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی که بخش عمده امور اجرایی آن در شهرستان بیرجند برگزار می شود از دیگر اقدامات سال جاری است.
وی بیان کرد: کمیته پشتیبانی کنگره بر عهده فرمانداری و اداره های شهرستان بیرجند است که وظیفه پذیرایی از مهمانان این کنگره بر عهده ماست.
فرماندار بیرجند گفت: به لحاظ تنگناهای بودجه ای که در سال جاری پیش بینی می شود، مدیران همسو با سیاست های کلی دولت و دستگاه ذیربط خود با توجه به اعتبار تدبیری بیندیشند که کمترین مشکل را در خصوص پروژه های عمرانی داشته باشیم.
وی افزود: شرکت تعاونی توسعه و عمران مطابق قانون در همه شهرستان ها باید تشکیل شود و در بیرجند با همین نام شرکتی در گذشته ایجاد شد که در ادامه فعالیت آن با مشکل مواجه شد و ممکن است مردم را دچار سرگردانی کند لذا مدیران در تشکیل این شرکت مشارکت کنند چون باید یکهزار و 300 نفر در این شرکت عضویت داشته باشند تا بتوان آن را به ثبت رساند.
ناصری گفت: کاهش معضل بیکاری مهمترین هدف ما از تشکیل اینگونه شرکت هاست تا با سرمایه مردم برای آنها شغل ایجاد شود.
وی اضافه کرد: سال گذشته 117 درصد تحقق تعهد اشتغال داشتیم که بیش از تعهد ما هم محقق شد.
فرماندار بیرجند بیان کرد: 290 میلیارد ریال تسهیلات در شهرستان بیرجند پرداخت و از محل این تسهیلات برای یکهزار و 45 نفر شغل ایجاد شد.
وی گفت: سال گذشته سه هزار و 200 نفر اشتغال خالص از محل تعهدات و تسهیلات یادشده ایجاد شد و امیدواریم این روند در سال جاری هم ادامه یابد.
وی افزود: در زمینه بنیاد زائر استان بعد از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید در شهر مقدس مشهد مکان هایی در شان زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بویژه برای زائران کم توان به لحاظ مالی ایجاد شود برای همه استان ها اماکنی در نظر گرفته شد.
ناصری اظهار کرد: هم اکنون مکان مناسبی در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع) برای استقرار زائران خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: در جلسه ای که خدمت نماینده ولی فقیه در استان بودیم قرار شد این موضوع در سطح مدیران و کارکنان اداره های استان برای مشارکت در ساخت این زائرسرا اطلاع رسانی شود.
وی ادامه داد: مبارزه با فساد در همه ابعاد، انجام کار صادقانه و پاسخگویی به مطالبات مردم باید سرلوحه همه مدیران، کارشناسان و خانواده بزرگ دولت قرار گیرد و وقتی مردم از عملکرد مدیران رضایت داشته باشند یعنی در انجام کار و ماموریت خود موفق بوده ایم.
فرماندار بیرجند گفت: اگر با صداقت و درستی با مردم برخورد کنیم حتی در جایی که امکان رفع مشکل وجود ندارد مردم از ما می پذیرند اما اگر از همه توان خود استفاده نکرده و غیر شفاف اقدام کنیم مورد سئوال مردم قرار می گیریم.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب در ادامه سال های گذشته، شعار سال 1397 را با عنوان حمایت از کالای ایرانی نام گذاری کردند که باید بدانیم به چه شکل می توان از کالای تولید داخل حمایت کرد.
ناصری بیان کرد: حمایت از سرمایه گذار و تولیدکننده در همه ابعاد ذیل بحث حمایت از کالای ایرانی تعریف می شوند و اگر سرمایه گذاری به ما برای پیگیری کار اداری مراجعه کرد با تسهیل در صدور مجوز و دیگر اقدامات حمایتی مقدمه حمایت از کالای تولید داخل ایجاد می شود.
وی گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با هدف حمایت از کالای ایرانی برگزار می شود و در این ستاد مشکل سرمایه گذاران با حضور دستگاه های مربوط پیگیری و رفع می شود.
وی افزود: مدیران شهرستانی مصوبات این ستاد را اجرا کنند و در صورت بروز مشکل موضوع به ستاد استانی ارجاع می شود.
فرماندار بیرجند اظهار کرد: حوزه صنایع دستی یکی از بخش هایی است که می تواند از تولید داخلی بخصوص تولید داخل استان حمایت کند و ادارات چون به لحاظ قانونی هیچ منعی برای خرید صنایع دستی ندارند باید از این صنایع به عنوان هدیه به همکاران و ... استفاده کنند.
وی گفت: کالای خارجی در دستگاه های اجرایی منع مصرف دارد و مدیران به این موضوع توجه کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیرجند هم در این نشست گفت: سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر بهترین فرصت برای تجدید میثاق با آرمان های امام راحل، شهدای گرانقدر و منویات رهبر معظم انقلاب است زیرا این روز صلابت ایران اسلامی را به دنیا نشان داد.
سرهنگ مهدی صادق احمدی افزود: سوم خرداد نمادی از اقتدار ملی ملت ایران در تاریخ انقلاب اسلامی است.
وی اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر با تکیه بر علم و ایمان نیروهای داخلی محقق شد که از نقاط عطف تاریخ معاصر ایران به شمار می آید و همه ما باید در بزرگداشت این روز و معرفی آن به نسل جوان تلاش کنیم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیرجند گفت: با توجه به این که ایام ارتحال امام راحل در سال جاری مقارن با ماه مبارک رمضان است، اعزام به مرقد امام خمینی (ره) را نخواهیم داشت ولی سایر برنامه های بزرگداشت ایام ارتحال ایشان، برگزار خواهد شد.
وی افزود: مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام راحل شب 15 خرداد در حسینیه جماران بیرجند برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: برگزاری کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی از دیگر برنامه هایی است که امسال در استان برگزار می شود و در این زمینه نمایشگاه «از حرا تا حرم» تدارک دیده شده که برای اجرای آن نیازمند همکاری و همفکری همه جانبه همه اداره ها و دستگاه های اجرایی استان هستیم.
استان مرزی خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد و بیرجند مرکز آن است.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.