مهدی هاشمی مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از سیاست های ما در سال گذشته استقرار سامانه های کشف نشتی آب بود.
وی با اشاره به وجود هزار و 950 شبکه توزیع آب در استان بیان کرد: در این مدت 143 کیلومتر از شبکه های اصلی و فرعی استان نشت یابی شدند که در قالب آن 11 نشت عمده شناسایی و رفع شد.
وی با بیان اینکه روند نشت یابی شبکه های آبی استان سال جاری نیز ادامه دارد، عنوان کرد: با پیگیری هایی که در آب و فاضلاب کشور انجام شد موفق شدیم به عنوان پایلوت آب به حساب نیامده کشوری یکی از مناطق بیرجند را به ثبت برسانیم.
وی گفت: در این زمینه سال گذشته 300 میلیون تومان از منابع ملی خارج استان به آب و فاضلاب خراسان جنوبی اختصاص یافت.
هاشمی مقدم اظهار کرد: عملیات نشت یابی شبکه های آب امسال در طبس و سایر شهرهای دارای شبکه های فرسوده تر و تاسیسات پراکنده تر انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: از اعضای شوراهای اسلامی شهرها و سایر دستگاه های اجرایی مربوطه استدعا داریم با ما همکاری کنند تا در بحث آب شرب آنچه وظیفه ماست را تحقق بخشیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی طول خطوط انتقال و توزیع آب استان را 2 هزار و 600 کیلومتر عنوان کرد و افزود: آب استان از 134 حلقه چاه تامین می شود.
هاشمی مقدم با بیان اینکه انجام عملیات نشت یابی سبب کاهش هدر رفت آب می شود، گفت: منظور از هدر رفت آب، آب بدون درآمد است به این منظور که پولی بابت آن از مشترکین دریافت نمی شود.
وی تاکید کرد: حداقل 6 تا هفت درصد هدر رفت آب ظاهری بوده که بخش اعظم آن مربوط به خطاهای اندازه گیری است.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.