محمدرضا شاملو روز شنبه در حاشیه افتتاح طرح های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: بازنگری و بهسازی محیط های نیمه تمام روستایی در اولویت فعالیت ها قرار گرفته است که با همکاری و حضور مردم محقق خواهد شد.
وی گفت: در خراسان جنوبی با توجه به مصوبات کمیته برنامه ریزی شهرستان ها به طور حتم اولویت را بر طرح های نیمه تمام خواهیم گذاشت.
وی بیان کرد: براساس بررسی های اولیه 120 روستای خراسان جنوبی در برنامه کاری بنیاد استان قرار می گیرند و عملیات آن طبق مصوبه کمیته برنامه ریزی شهرستان آغاز خواهد شد.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن افزود: در روستاهایی که به عنوان هدف گردشگری مطرح شده یا دارای بافت قدیمی هستند متقاضیان می توانند برای توسعه بوم گردی از تسهیلات مسکن روستایی استفاده کنند.
وی اظهار کرد: گردشگری روستایی یکی از فعال ترین اقداماتی است که بدون شک می تواند اقتصاد روستاییان را شکوفا کند و در حوزه اشتغال مثمرثمر باشد.
شاملو همکاری و همراهی مردم در بهسازی روستاها را رکن اصلی پویایی طرح هادی در سراسر کشور دانست و گفت: خوشبختانه این همکاری تاکنون منجر به بهسازی 17 هزار و 700 روستا شده است.
افتتاح طرح های هادی برقنج، شریف آباد، میانرود، ابراهیمی و بازدید از روستای هدف گردشگری چنشت در برنامه های امروز سفر مسئولان بنیاد مسکن به استان خراسان جنوبی قرار دارد.
روستای بزقنج واقع در شهرستان بیرجند با جمعیتی معادل 58 خانوار و 179 نفر است که تاکنون 286 میلیون تومان در سه فاز بهسازی در قالب طرح هادی آن هزینه شده است.
روستای شریف آباد شهرستان بیرجند با 50 خانوار و 183 نفر جمعیت از سال 1390 در این طرح قرار گرفته و تاکنون 161 میلیون تومان برای آن هزینه شده است.
طرح هادی روستای میانرود شهرستان سربیشه با 137 نفر جمعیت و 45 خانوار از سال 94 آغاز و تاکنون 196 میلیون تومان صرف پروژه های بهسازی شده است.
طرح هادی در روستای ابراهیمی شهرستان نهبندان هم با جمعیتی معادل 51 خانوار و 173 نفر جمعیت از سال 95 آغاز و تاکنون 224 میلیون تومان در آن هزینه شده است.
خراسان جنوبی با 151 هزار کیلومتر مربع مساحت دارای سه هزار و 560 آبادی است که از این تعداد یکهزار و 752 آبادی دارای سکنه است و 918 روستای بالای 20 خانوار دارد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.