به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در جمع مردم طبس افزود: برخی از مشکلات و نارسایی ها هست اما دشمن موج سواری و القا می کند که این گره ها باز شدنی نیست اما همه مشکلات قابل حل است و همه گره ها به دست توانای مردم و جوانان ما باز می شود.
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مردم ما دشمن را در همه عرصه ها به ستوه آورده اند و به برکت اعتقاد به مهدویت و انتظار همه گره ها نیز باز خواهد شد.
وی اظهار کرد: امروز اطاعت ما از نایب بر حق امام عصر (عج) برای جلب رضایت مولایمان است، فریاد ایشان در گره گشایی از مشکلات مردم در عرصه های مختلف همان چیزی است که قلب مبارک ولی عصر (عج) را شادمان می‌کند.
وی تصریح کرد: اگر ایشان فرمان می دهند اقتصاد را مقاوم و کالای ایرانی مصرف کنید برای این است که بیکاری کاهش و اشتغال افزایش یابد، کالاها کیفیت پیدا کند، استقلال اقتصادی در جامعه ایجاد شود، چرخ های تولید به حرکت درآید و هویت ملی بیش از پیش در جامعه زنده شود و تمام آنچه رهبری مطرح می کنند در جهت رشد و تعالی کشور است.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: مدیران بدانند بعد از انجام واجبات و ترک محرمات، وسیله ای برای قرب به پروردگار بهتر از گره گشایی از زندگی مردم نیست، وقتی تبسمی بر لبان نیازمند می نشیند این بهترین جلوه عنایت حق بوده که برای انسانی که عامل این عمل است پیدا می شود.
رئیسی بیان کرد: امروز هر کس در هر جا با سخن، عمل و خلوص نیت خود ایجاد امید کند بداند در جهت انقلاب اسلامی حرکت کرده و هر کس مردم را نا امید کند خواسته یا ناخواسته در جهت خواست دشمنان حرکت کرده است.

** آتش به اختیار، ترجمان امر به معروف و نهی از منکر است
وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: آتش به اختیار ترجمان امر به معروف و نهی از منکر است یعنی هر انسان مسئولیتی نسبت به جامعه و افراد دارد.
تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: شهید بزرگوار امر به معروف، امام حسین(ع) و یارانش هستند که در راه گسترش خوبی و نهی از منکر، پرچم اصلاح اجتماعی را برافراشتند، این فریاد برای همیشه است و باید دین و ارزش های دین را یاری کرد.
وی گفت: شریعت احکامی مانند نماز و حج دارد و اهداف شریعت این است که جامعه ای پاک، تزکیه شده و سالم بسازد و پایه شهر سالم اعتقاد به خدا و توحید و شاخصه آن عقلانیت، معنویت، اخلاق و عدالت اجتماعی است.
رئیسی با بیان اینکه امروز در عالم دو مکتب انتظار و انظلام وجود دارد که هر کدام ویژگی هایی دارند افزود: مکتب انتظار دلدادگی به خدا، اعتقاد به پیامبر و معاد، تلاش برای گسترش خوبی ها، نهی از بدی ها، اجرای عدالت اجتماعی، مقاومت در راه هدف، دشمن شناسی، دشمن ستیزی و مبارزه با استکبار و ظلم است.
وی عنوان کرد: در مکتب انظلام، ظلم و ظالم بد هستند، این مکتب می خواهد ظلم پذیری را در عالم به طریق مختلف از جمله امپراطوری رسانه و سینمای هالیوود القا کند و به همه بگوید که سرنوشت مختوم شما پذیرش آقایی نظام سلطه و اجبار در جوامع بشری است و امید را در دل ملت ها از بین ببرد.
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: مکتب انتظار، مکتب امید، ایستادگی در مقابل ظلم و ستم و متجاوز و فرهنگ مقاومت است.
رئیسی گفت: در این کشور، پرچم مکتب انتظار را امام خمینی (ره) برافراشت و امروز این پرچم در دست مقام معظم رهبری است و یاران بسیاری نیز در عالم دارد.
شهر طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7217* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.