به گزارش ایرنا ناصر ابوشریف سه شنبه شب در آیین شکرانه که به مناسبت پنجم اردیبهشت سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس برگزار شد افزود: رژیم صهیونیستی، دشمن جمهوری اسلامی ایران و هم پیمانانش است.
وی بیان کرد: از همه می خواهیم به این انقلاب و اصول آن متمسک و متعهد باشند و بدانند با همه مشکلات ما پیروز خواهیم شد.
وی گفت: این شعار امام حسین (ع) و تمامی مومنان است و این پیروزی در قرآن بشارت داده شده که بنی اسرائیل را نابود خواهیم کرد.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران ادامه داد: مردم مسلمان ایران بزرگترین انقلاب را در عصر جدید رقم زدند و آن را به پیروزی رساندند آن هم در زمان و مکانی که دشمنان زیادی از جمله شوروی سابق، آمریکا و هم پیمانانش بودند و اجازه نمی دادند هر گونه تغییری در منطقه خارج از اراده آنها شکل گیرد.
وی بیان کرد: از همان ابتدا توطئه ها علیه انقلاب اسلامی آغاز شد و بسیار تلاش کردند آن را نابود کنند چون این انقلاب براساس ارزش های خاص و جدیدی که مهمترین آن اسلام و استقلال، عزت، کرامت و همانطور که امام فرمودند «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» بنا شده بود.
ابوشریف با اشاره به اینکه ایران اسلامی پس از انقلاب مستقل و مقتدر شد افزود: از آن به بعد ایران به پرچمدار یک طرح اسلامی، تمدنی و فرهنگی یعنی انقلاب اسلامی بسیار بزرگ در منطقه تبدیل شد.
وی گفت: کفار و مشرکان برای مقابله با انقلاب اسلامی جمع شدند چرا که معتقد بودند این انقلاب برای دولت‌هایشان، منافع و اهدافشان بسیار خطرناک است.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران ادامه داد: خدا را شکر که پس از 40 سال و بعد از آن همه توطئه و دشمنان همچنان این انقلاب پایدار است، به راه خود ادامه می دهد و برای پیروزی نهایی مقاومت می کند.
کارشناس مذهبی نیز در این آیین با گرامیداشت سالروز واقعه طبس گفت: شاکر بودن یکی از اصلی ترین و سخت ترین وظایف ماست و در نعمت ها، امتحان های الهی و مصیبت ها و دفع بلاها که از جمله آنها واقعه پنجم اردیبهشت است باید شکرگزار بود و هدف خداوند از همه اینها تربیت انسان هاست.
حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری قرائت سوره فیل و اقامه 2 رکعت نماز شکر را از جمله برنامه های همایش شکرگزاری در آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس ذکر کرد و افزود: عملیات نظامی طبس نام آن در ارتش آمریکا « عملیات پنجه عقاب» بود که توسط نیروی دلتا برای آزادسازی آمریکایی‌هایی که توسط دانشجویان پیرو خط امام در تهران به اسارت درآمده بودند، اجرا شد.
به گزارش ایرنا زمانی که ملت هوشیار ایران از اقدام های جاسوسی آمریکا در سفارتخانه این کشور در تهران آگاهی یافت، دانشجویان پیرو خط امام برای پایان دادن به این دشمنی ها در 13 آبان 1358، این سفارت را تسخیر کردند و 53 تن از کارکنان آن را به گروگان گرفتند. حرکتی که در عرصه بین المللی، اقتدار ابرقدرت جهان را با چالش روبرو کرد و ضربه محکمی به حیثیت آمریکا وارد ساخت. دولتمردان این کشور از همان روزهای نخست تمامی تلاش خود را برای آزادی دیپلمات ها و کارکنان سفارت به کار بستند و هنگامی که از انواع تهدیدها و تحریم های اقتصادی نتیجه ای نگرفتند، طرح تجاوز نظامی به خاک ایران را در دستور کار قرار دادند و 90 تن از بهترین کماندوهای ارتش را برای انجام دادن این عملیات با نام «پنجه عقاب» یا «دلتا» انتخاب کردند تا در یک حمله غافلگیرانه، گروگان ها را آزاد کنند.
نیروهای آموزش دیده آمریکا در این عملیات با 132 تفنگدار، هشت بالگرد و 6 هواپیمای باری به صحرای طبس وارد شدند و تنها چیزی که پیش بینی نکرده بودند طوفان شنی بود که گریبان آنها را گرفت و آنها را در وسیع ترین بیابان ایران زمین گیر کرد.
مسجد شکر که پس از این واقعه در محل شکست آمریکا در صحرای طبس ساخته شد، در 125 کیلومتری شهر طبس در جاده طبس به یزد قرار دارد.
شهر طبس در 280 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7217*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.