به گزارش ایرنا آیت الله سید مصباح عاملی روز دوشنبه در دیدار روحانیون و مسئولان فردوس در حوزه علمیه علامه قزوینی این شهرستان افزود: اگر به سند تحول حوزه علمیه نگاه کنیم متوجه می شویم این تحول در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و همه دستگاه‌های کشوری، استانی و شهرستانی عام و فراگیر است.
وی تاکید کرد: اسلام باید در همه عرصه ها در فقه، اصول، پژوهش، آموزش و تبلیغ تحول ایجاد کند چرا که شیوه تبلیغی صد سال قبل دیگر جوابگوی مردم امروز نیست.
وی گفت: اگر در انزوا قرار بگیریم نمی توانیم پاسخ جهان و جامعه را بدهیم، بنابراین باید همواره به دنبال تحول باشیم.
مدیر حوزه های علمیه خراسان بیان کرد: اولین سند بالادستی و مدرک تحول در قرآن وجود دارد و به طور قطع انسان بدون تحول می میرد و حیات عالم، جهان و انسان به تغییر و تحول بستگی دارد.
وی گفت: اگر قرار باشد تحول مثبتی در این دنیای متلاطم پر از انحراف و گمراهی وجود داشته باشد و جامعه اسلامی با حاکمیت دین، نظام دینی و رهبری بی‌نظیر همچون بارقه امیدی درخشیدن گرفته و بتواند امید دل های همه جهانیان را روشن کند و جور و جفا و ستمگری را تبدیل به عدل و گستری کند، باید به وظیفه خودمان عمل کنیم و سربازی مطیع برای رهبری شجاع و ارزشمند باشیم تا بتوانیم این حرکت تحولی را به سرانجام برسانیم.
عاملی به آثار ارزشمند علامه مطهری در حوزه های مختلف اجتماعی، سیاسی، تاریخی و تفسیر اشاره کرد و گفت: همه آثار این دانشمند بزرگ بدون استثنا قابل استفاده است و کتاب اسلام و مقتضیات زمان یک تابلوی تحول است که نشان می دهد اسلام در هر زمان طبق مقتضیات آن زمان پاسخ می دهد.
وی اظهار کرد: چتر اسلام اصیل و اسلام ناب امروز همه زوایای جامعه و جهان را فرا گرفته و وقتی اسلام ناب به این صورت می‌خواهد نقش ایفا کند، باید پاسخگو باشد و تحول ایجاد کند.
معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان بزرگ و مدیر حوزه های علمیه فردوس نیز گفت: مجموعه حوزه‌های علمیه فردوس به عنوان یک پایگاه علمی، معنوی و ارزشی در رشد طلاب، معنویت و فضایل جایگاه بسیار خوبی دارد و با همت و کمک ائمه جمعه توانسته ویژگی ها و شایستگی مورد نظر مقام معظم رهبری را در این شهرستان ایجاد و تثبیت کند.
حجت الاسلام محمد فردوسی پور از رشد بالای پذیرش طلاب در حوزه های علمیه فردوس خبر داد و افزود: تعداد طلاب مشغول به تحصیل حوزه های علمیه فردوس در سال جاری از 100 نفر بیشتر است.
وی گفت: حوزه های علمیه فردوس به عنوان یک مجموعه منسجم، متحد و فعال در مباحث درسی و تحصیلی توانسته است با کسب معدل 16.72 در سال تحصیلی 95 - 96 بین مجموع حوزه های علمیه استان از جایگاه بسیار خوبی برخوردار باشد.
معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان بزرگ و مدیر حوزه های علمیه فردوس خواستار توجه ویژه به حوزه علمیه الزهرا (س) خواهران این شهرستان شد و گفت: در این حوزه از سال 1374 تاکنون تعداد 210 نفر طلبه مشغول به تحصیل بوده اند که تاکنون 108 نفر از آنان دانش آموخته شده و به انجام مباحث تبلیغی و فرهنگی در سطح شهرستان مشغول هستند.
9865*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.