به گزارش ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه عصر چهارشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان جنوبی افزود: مدیران دستگاه های اجرایی باید در عین واحد در 40 جبهه کار کنند در غیر اینصورت به ملت و جوانان ظلم می کنند و مدیران دولتی بدانند اگر منشا آبادانی کشورهای همسایه هستیم به دلیل ضعف مدیریت ماست.
وی بیان کرد: ثبت یک نام و صدور مجوز در استان 60 روز طول کشیده است، سرمایه گذاری که ابتدا اینگونه آغاز کند چگونه می تواند به ما اعتماد کند.
نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: مدیرانی که حال ندارند، انگیزه ندارد، آمده اند 30 سال از پول ملت و بیت المال کار کارمندی کنند، را کنار بگذارید و به آنها مسئولیت ندهید.
وی افزود: در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بخشی که مربوط به انجام درست وظایف بخش مدیریت دولتی است با تمام و کمال و انگیزه عالی و قدرت ویژه وارد میدان شوید و هرجا کمکی از ما خواسته باشید کمک خواهیم کرد.
مروج الشریعه اظهار کرد: حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در شورای گفت و گو فرصتی برای استان است چرا که در جریان ریز مشکلات قرار می گیرند و می توانند آن را پیگیری کنند لذا قبل از برگزاری جلسات با نمایندگان هماهنگ شود.
وی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی مربوط باید تکلیف طرح های نیمه تمام، غیرفعال و راکد استان را روشن کنند و این مهم عزم و همت قوی می خواهد.
وی تصریح کرد: بخش خصوصی حرمت ها را رعایت می کند و کسی که سالم و پاک برای مردم کار کند از هیچ چیز جز خدا نباید بترسد و هرجا بروید به شما نمره مثبت خواهند داد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: توسعه استان، اشتغال، رونق تولید، کاهش نرخ بیکاری و سرمایه گذاری در گرو ردیف اعتباری در حوزه سرمایه گذاری است این در حالیست که در قانون بودجه 97، اعتبارات نسبت به 96 کاهش زیادی دارد.
وی با بیان اینکه امسال یک سوم اعتبار سال قبل را داریم گفت: بهتر بود برای استان های مناطق محروم یا کم برخوردار اعتبارات امسال حداقل معادل سال قبل لحاظ می شد بنابراین مدیران اقتصادی استان باید برای ریال به ریال این میزان اعتبار باید برنامه ریزی کنند، امسال قدم به قدم با شما خواهم بود.
وی بیان کرد: به سرمایه گذار در حوزه نرم افزاری کمک کنید از اینکه به سرمایه گذار یارانه بدهید نترسید، دست و پای لرزان سبب فرصت سوزی می شود.
مروج الشریعه گفت: امسال باید جدی تر با هم بخش سرمایه گذاری استان را پیش ببریم، هرچند تخصیص ها به مرور پرداخت می شود اما تکلیف سرمایه گذار را روشن کنیم.
وی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواست در جلسه بعد شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، جزئیات تسهیلاتی که به واحدهای تولیدی پرداخت شده است را ارایه دهد.
وی بیان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی استان باید از کلی گویی پرهیز کنند و به صورت کارشناسی پاسخ دهند.
استاندار خراسان جنوبی افزود: همیشه واحدهای تولیدی از دستگاه تامین اجتماعی گلایه دارند اما از زمانی که در خراسان جنوبی مشغول هستم حتی یک مورد گلایه از تامین اجتماعی استان به ما نرسیده که قابل تقدیر و تشکر است.
مروج الشریعه گفت: به رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داده شد برای استان هایی که از مبادی صادراتی دور هستند با توجه به گران بودن هزینه های حمل، از محل اعتبارات استان برای برخی تولیدات که بازار صادارتی خوبی دارند 15، 25 یا 35 درصد هزینه حمل از محل اعتبارات استان کمک کنیم که قرار شد در کارگروه ویژه ای مطرح شود.
وی گفت: در خصوص موضوع صنعت گردشگری برخی مباحث ملی در جایگاه خود در حال پیگیری است و در اجلاسی که انتهای سال گذشته با حضور استانداران برگزار شد پیشنهاد برگزاری اجلاس های منطقه ای داده شد که بنده پیشنهاد دادم ائمه جمعه و جماعات و اصحاب رسانه نیز در این اجلاس حضور داشته باشند.
وی بیان کرد: با ائمه جمعه در زمینه صنعت گردشگری، آثار، نعمات، دغدغه ها و پیشنهادات مربوط به این حوزه مصاحبه شود زیرا برخی ائمه جمعه دیدگاه های بلندی در ارتباط با گردشگری دارند که مظلوم واقع شده است.
استاندار خراسان جنوبی گفت: اعلام آمادگی کردیم و پیشنهاد دادیم نخستین اجلاس گردشگری شرق کشور در بیرجند برگزار شود تا استان های کارگروه منطقه پنج در این راستا هم افزایی داشته باشند.
وی بیان کرد: اشتغال زودبازده کالای سوغات، گردشگر را تضمین کرده و ایستایی و اقامت وی را بالا می برد، روی خوش شما به گردشگر، نحوه پذیرایی، آداب و ادب که زیبنده این استان است فرصت هایی است که باید بازشناسی شود.
مروج الشریعه به مشکلات فرهنگی حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: گردشگران خارجی بسیار به آداب، سنن و معتقدات مردم احترام می گذارند، خیلی دنبال هتل های کلاسیک و مجلل نیستند و بیشتر علاقه به خانه های بوم گردی، بودن در میان مردم و عشایر را با اعتقاد می پذیرند.
وی گفت: بخشی از زیبایی اقتصادی گردشگری عدالتی است که حرفش را می زنیم و در عمل محقق می شود یعنی توزیع درآمد برای کشور میزبان به صورت متوازن که عده زیادی از آن به نفع و سود می رسند.
مروج الشریعه با اشاره به حوزه زیرساخت های گردشگری استان بیان کرد: در خصوص سرمایه گذارانی که وارد استان می شوند آنچه مهم است شجاعت و ریسک پذیری مدیران دستگاه های اجرایی در مدیریت است تا بتوانند مسئله را حل کنند در این صورت مدیریت مفهوم و معنا پیدا می کند.
وی اظهار کرد: کارگروه گردشگری استان در سال 96 توقعات بنده را برآورده نکرد و توقع دارم مدیریت بخشی تخصصی در تمامی بخش ها انجام شود که به صورت مقطعی اقدامات خوبی در حوزه گردشگری صورت گرفته است.
وی در ادامه سخنانش به مصوبه بررسی وضعیت واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و گفت: انتهای سال گذشته 254 میلیارد تومان تسهیلات با حداقل نرخ 18 درصد از محل تسهیلات رونق و مستقیم پرداخت شده است.
مقام عالی دولت در استان بیان کرد: در این جلسه مصوب می شود که گزارش دبیرخانه توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در زمینه پرداخت تسهیلات دریافت و به موضوعات مختلف تجزیه و به کمیسیون های تخصصی تبدیل شود و در مورد هر کدام پاسخ بدهد.
وی یادآور شد: نوروز امسال بیش از یک میلیون و 500 هزار گردشگر وارد استان خراسان جنوبی شدند که به معنای پتانسیل بالای گردشگری استان است.
مروج الشریعه با تاکید بر اینکه باید با برنامه به موضوع گردشگری پرداخته شود گفت: در نقاط مختلف خراسان جنوبی به ویژه مرکز استان به دلیل تاریخ گرانبهای آن گردشگران زیادی وارد می شوند که باید این فرصت را قدر بدانیم.
وی با بیان اینکه دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی هنوز در مدار گردش وظایف اصلی خود قرار نگرفته است اظهار کرد: مسئله ای که نیاز به بررسی کارشناسی و راهکار دارد باید ابتدا در دبیرخانه بررسی سپس وارد شوار شود، دبیرخانه این شورا با تذکر بنده باید نسبت به وظایف خویش توجیه شوند.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.