به گزارش ایرنا، مهرداد غضنفری روز یکشنبه درجلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید درسالن امام جواد(ع) استانداری قم افزود: همه اقشار جامعه باید برای ترویج استفاده از کالاهای داخلی برنامه ریزی کنند ضمن این که کالاهای ایرانی دارای کیفیت و قیمت مناسب باشد.
وی افزود: مسئولان نیز باید از تولید داخلی با تصمیم گیری درست و سیاستگذاری حمایت کنند تا تولیدکنندگان ترغیب شوند.
وی با بیان این که از نظریه های حمایت از کالای ایرانی استفاده می کنیم، گفت: در صورتی که دستگاه ها و مدیران درخصوص حمایت از کالای ایرانی برنامه و یا طرحی داشته باشند می توانند به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دهند تا مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.
غضنفری ادامه داد: هم آحاد ملت و هم دولت باید برای استفاده از کالاهای ایرانی برنامه ریزی کنند تا شاهد تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم.
وی با تاکید بر این که در حمایت از رونق تولید 633 میلیارد تومان سال گذشته تسهیلات پرداخت شد گفت: با
تسهیلات فوق 136 واحد تولیدی و صنعتی ارتقای وضعیت پیدا کردند به گونه ای که درکنار تثبیت اشتغال باعث ایجاد شغل جدید برای 444تن شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم ادامه داد: همچنین 167 طرح تولیدی جدید به بهره برداری رسید که برای بیش از 2 هزار تن شغل جدید ایجاد کرد.
وی از فعالیت 22 واحد صنعتی تعطیل شده خبر داد و گفت: با احیای ظرفیت های موجود و پرداخت تسهیلات، این تعداد واحد وارد مدار تولید شدند.
وی افزود: جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید درسال گذشته در راستای رونق تولید، کاهش آمار بیکاری و ارتقای بخش صنعت، کشاورزی و خدماتی 793 مصوبه را تصویب کرد که از این تعداد 465 مصوبه به مرحله عملیاتی رسید.
در استان قم بیش از2 هزار واحد صنعتی دارای فعالیت وجود دارد که از این تعداد 500 واحد نیمه فعال، یک هزار و 230 واحد به صورت فعال و سایر واحدها با تمام ظرفیت خط های تولید به فعالیت خود ادامه می دهند.
غضنفری، از همکاری مدیران بانک ها و دستگاه های اجرایی استان تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد: با تعامل و هماهنگی بیشتر در سال 97 بتوانیم مشکلات پیش روی تولید را رفع کنیم و به عنوان الگویی برای سایر استان ها در حمایت از کالای ایرانی و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم.
وی ادامه داد: دراین راستا همایش حمایت از مصرف‌ کنندگان و تولید کنندگان استانی 30 فروردین‌ ماه سال جاری در قم برگزار می ‌شود که اطلاعات بیشتر به زودی ارائه خواهد شد.
/8138/6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.