سردار علی قاسمی روز چهارشنبه در حاشیه تشییع پیکر ستوان یکم پاسدار مرتضی بصیری پور نخستین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی به خبرنگار ایرنا افزود: مدافعان حرم تامین کننده امنیت داخلی و منافع ملی بوده که نقشی اثرگذار در سیاست خارجی دارند و شهدای مدافع حرم، خط مقدم و نیروهای پیشروی کشور هستند.
وی فرهنگ شهادت در دین مبین اسلام را غنی توصیف کرد و گفت: این فرهنگ متعلق به همه مسلمانان و امام حسین (ع) است که باید همواره زنده باشد.
وی بیان کرد: وقتی شهیدی برای دفاع از اسلام و ملت جان خود را فدا کرده، بر همه ما لازم است قدرشناس و پشتیبان خانواده شهید باشیم.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: شهید عامل حرکت و پویایی جامعه است که موجب رویش جوانان می شود، چون جوانان با آشنایی با فرهنگ شهادت رشد کرده و به کمال می رسند.
وی اظهار کرد: شهادت در اسلام به معنای کمال و زندگی ابدی است و جامعه به آشنایی با فرهنگ اصیل شهادت نیاز دارد.
سردار قاسمی ادامه داد: شهید مرتضی بصیری پور پس از اتمام تحصیلات وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و خدمات شایسته ای انجام داد.
وی گفت: این شهید بزرگوار نیروی متخصص و موثر در مجموعه هوافضا سپاه بود و کارهای فنی را انجام می داد.
ستوان یکم پاسدار مرتضی بصیری پور از نیروهای سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، متولد 1365 در روستای اسلام آباد نهبندان 2 روز پیش در حمله تروریست ها در سوریه به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
پیکر این شهید مدافع حرم امروز (چهارشنبه) با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم، خانواده های شهدا، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان جنوبی از هیات ابوالفضلی بیرجند تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.
آیین وداع با این شهید گرانقدر شامگاه سه شنبه در امامزادگان باقریه (ع) بیرجند برگزار شد.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.