به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور است ادامه داد: تولید ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است و اگر تولید به وجود نیاید بیکاری به اوج خواهد رسید و همچنان در موقعیتی به سر خواهیم برد که تولید بیمار است و بیکاری غوغا می کند.
وی بیان کرد: چهار بخش دولت، تولیدکننده، فروشنده و مصرف کننده در سال حمایت از کالای ایرانی باید فعال شوند و دولت به عنوان متولی بخش اشتغال از تولیدکنندگان حمایت کند و جلوی قاچاق و ورود کالاهای مشابه را بگیرد.
وی گفت: گاهی متاسفانه از منابع اصلی کشور لیست هایی ارایه می شود که انسان جای خنده و گریه را به اشتباه می گیرد.
خطیب جمعه بیرجند تاکید کرد: تولیدکنندگان باید محصولاتی با کیفیت و قابل رقابت با مشابه خارجی تولید کنند تا فروشنده به فروش و مصرف کننده به خرید آن محصولات رغبت پیدا کنند.
وی افزود: حمایت از کالای داخلی موجب قوت اقتصاد کشور می شود و برنامه ریزی های دشمن را در نطفه خفه می کند زیرا دشمن امروز در 2 حوزه اقتصاد و فرهنگ سرمایه گذاری می کند که در بخش اقتصاد با تحریم و در بخش فرهنگ با ابتذال فرهنگی قصد دارد اسلام و مسلمین دست تسلیم به سویش دراز کنند.

*فضای مجازی اخلاق و اقتصاد را تحت تاثیر قرار می دهد
حجت الاسلام مختاری گفت: فضای مجازی اخلاق، رفتار، امنیت و اقتصاد ما را تحت تاثیر قرار می دهد و بی توجهی مردم و مسئولان به این فضا خیانتی بزرگ به جوانان و نوجوانان و خون شهدا خواهد بود.
وی اظهار کرد: دولت فضای مجازی را ساماندهی و بومی سازی کند تا جلوی ابتذال فرهنگی گرفته شود زیرا امروز فضای مجازی به عرصه تاخت و تاز دشمن و ابتذال فرهنگی تبدیل شده است که اگر در این زمینه تدبیری نشود با مشکل مواجه خواهیم شد.

*مطالبات مردم در نمازجمعه مطرح شود
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه مطالبه های به حق و نا به حق مردم باید در نماز جمعه مورد بررسی قرار گیرد افزود: در حوادثی که دی ماه سال گذشته در کشور روی داد برخی از مطالبات منطقی بود اما برخی هم علیه دین و دیانت صورت گرفت.
وی تصریح کرد: مطالبات به حق مردم ریشه در واقعیت های کف جامعه داشت و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد اما عده ای هم تحت تاثیر هواهای نفسانی قرار گرفتند و با اعتراضات نا به حق و با القائات دشمن خارجی نسبت به اصل اسلام اعتراض کردند.
وی با اشاره به اینکه مردم همیشه در صحنه ایران پاسخ آنها را با حضور خود به خوبی دادند گفت: دشمن سعی بر این دارد که این اعتراض ها را در فضای مجازی موجه نشان دهد اما باید بدانند که دین و دیانت در بطن زندگی مردم ریشه دارد.
مختاری بیان کرد: امروز استکبار جهانی به خوبی این مهم را درک کرده است و دیگر به دنبال حذف اسلام نیست بلکه با تحریف دین و به وجود آوردن فرقه های انحرافی قصد دارد اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی را بین مردم ترویج کند.
وی افزود: فرقه های انحرافی و دین های تحریف شده با اینکه عده ای را آرام نگه می دارد اما در برابر ظلم و ستم استکبار هم نمی ایستد و باید دانست که دین انحرافی از بی دینی پر خطرتر است.

*جامعه اسلامی علیه حکومت سعودی ها بیدار شود
خطیب جمعه بیرجند گفت: جنایات ولی عهد سبک مغز آل سعود باعث شده است که برای حفظ تاج و تخت نامشروع خود دست به هر کاری بزند و پول مردم عربستان را خرج اهداف استکباریان کند.
وی ادامه داد: از 27 میلیون عربستانی بیش از 50 درصد آنها زیر خط فقر زندگی می کنند و پنج میلیون نفر در فقر مطلق هستند اما کسانی که خود را خادم الحرمین می دانند با حمایت از استکبار به بزرگترین ظالم تبدیل شده اند.
حجت الاسلام مختاری اظهار کرد: امروز بیداری مسلمانان جهان در برابر ظلم سعودی ها ضروری است و مسلمانان به سکوت جوامع بین المللی در برابر ظلم ستمکاران باید توجه ویژه ای داشته باشند.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.