هادی سلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال 1397 تعداد 14 پرواز از پروازهای فرودگاه بین المللی بیرجند باطل اعلام شده که یکی از علت های اصلی آن کمبود ناوگان هوایی بوده است.
وی بیان کرد: این پروازها روزهای یکم، دوم و سوم فروردین ماه در مسیرهای تهران -بیرجند - زاهدان، تهران - بیرجند - مشهد و تهران - بیرجند - تهران بوده است.
وی گفت: روزهای نهم، دوازدهم و پانزدهم فروردین ماه هم در مسیرهای تهران - بیرجند - مشهد، مشهد - بیرجند - تهران و تهران - بیرجند - تهران لغو پرواز داشتیم که از این تعداد پنج پرواز شرکت ایران ایر و سه پرواز متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان بوده و توسط شرکت های یادشده باطل اعلام شده است.
مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی اظهار کرد: پروازهای هواپیمایی ایران ایر در روزهای هجدهم و بیست و هشتم فروردین ماه 97 و همچنین یکم، چهارم و نهم اردیبهشت ماه در مسیرهای تهران - بیرجند - تهران، مشهد - بیرجند - تهران، تهران -بیرجند - مشهد و پرواز پنجشنبه 16 فروردین ماه سال جاری هواپیمایی ماهان نیز لغو شده است.
وی افزود: وظیفه فرودگاه ها تامین تجهیزات ناوبری، کمک ناوبری، ساخت ترمینال ها و زیرساخت های موردنیاز برای انجام پرواز است اما اداره کل فرودگاه های خراسان جنوبی مانند سنوات گذشته با تمامی شرکت های هواپیمایی فعال در کشور در حال مذاکره برای افزایش پروازها در مسیرهای پرتردد و مورد درخواست هم استانی هاست.
سلامی تصریح کرد: مکاتباتی برای جلوگیری از لغو بیش از حد پروازهای فرودگاه بیرجند صورت گرفته است.
استان مرزی خراسان جنوبی دارای 2 فرودگاه فعال در شهرهای بیرجند و طبس است.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.