مهدی صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد پروانه، 58 فقره تولیدی، 25 فقره خدمات فنی، 22 فقره خدماتی و 102 فقره نیز توزیعی است.
وی اظهار کرد: همچنین 14 فقره پروانه کسب ایثارگری برای خانواده شهدا و ایثارگران گرانقدر صادر شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فردوس گفت: با صدور این تعداد پروانه صنفی برای 553 نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی افزود: سال گذشته 210 واحد صنفی فاقد پروانه کسب نیز شناسایی و اطلاعات آنها در سامانه بازرسی و نظارت سایت اصناف ثبت شده است.
صادقی بیان کرد: همچنین تعداد 9 جلسه کمیسیون نظارت بر سازمان های صنفی با 61 مصوبه و تعداد 10 جلسه هیات نظارت بر انتخابات در شهرستان فردوس برگزار و تعداد 55 جلسه نیز در ارتباط با اصناف شهرستان و بررسی مسائل و مشکلات آنها تشکیل شد.
وی از ابطال 8 فقره پروانه کسب صنفی طی این مدت خبر داد و گفت: سال گذشته چهار واحد صنفی بدون پروانه کسب پلمب و چهار واحد صنفی نیز فک پلمب شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فردوس یادآور شد: اصناف، بزرگ ترین بخش نظام اقتصادی کشور و از جمله بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط به شمار می روند که بخش اعظمی از نظام تولید، توزیع و خدمات را به خود اختصاص داده اند.
وی با اشاره به گستردگی اصناف در کشور گفت: اصناف علاوه بر ایفای نقش مؤثر در عرصه اقتصادی، در مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز نقش مهمی ایفا می کنند و ظرفیت ها و قابلیت هایی که اصناف در عرصه های مختلف و از همه مهمتر عرصه اقتصادی جامعه دارند، سبب شده تا نگاه ها به سمت این بخش به عنوان بخشی اثرگذار در اقتصاد مقاومتی و همچنین برخورد با کالای قاچاق در نظام توزیع جلب شود.
صادقی افزود: اصناف شهرستان فردوس باید در زمینه مبارزه با پدیده شوم قاچاق پیشقدم باشند و از توزیع کالاهای قاچاق در سطح عرضه جلوگیری کنند.
استان مرزی خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد و فردوس در 195 کیلومتری بیرجند است.
9865*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.