علی شریعتی منش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارگ کلاه فرنگی از بناهای حکومتی مربوط به دوره تاریخی زندیه - قاجاریه است که برای بازدید گردشگران نوروزی آماده شده است و گردشگران می توانند از این نمای تاریخی - سیاسی خراسان جنوبی دیدن کنند.
وی گفت: هرچند کار مرمت و بازسازی کامل این مجموعه به پایان نرسیده اما شرایطی را فراهم کرده‌ایم که گردشگران و مسافران در ایام نوروز بتوانند از این مکان به ویژه قسمت‌های مرمت شده بازدید داشته باشند.
وی ساعت بازدید از ارگ کلاه فرنگی بیرجند را 9 تا 15 هر روز اعلام کرد و افزود: امیدواریم براساس بررسی ها و تلاش انجام شده این اثر تاریخی در آینده تبدیل به موزه تاریخ سیاسی خراسان جنوبی شود.
به گزارش ایرنا 119 باغ تاریخی شناسایی شده در خراسان جنوبی که 65 باغ آن در فهرست آثار ملی و یک باغ در فهرست میراث جهانی ثبت شده، نمادی از ذوق و هنر معماری ایرانی و اسلامی را به تصویر می کشد و با قرار گرفتن در حاشیه کویر زینت بخش شهر و روستاهای منطقه نیز شده است.
توسعه صنعت گردشگری خراسان جنوبی با معرفی چنین باغ هایی موجب رشد اقتصادی و ایجاد شغل در استانی می شود که سومین استان پهناور ایران به شمار می رود و خلق ثروت از منابع خدادادی و طبیعی راهگشای بسیاری از محرومیت ها و مشکلات است.
ارگ کلاه فرنگی که در مرکز شهر بیرجند واقع شده، ظرفیت بزرگی برای توسعه گردشگری محسوب می شود.
استان خراسان جنوبی با دارا بودن بیش از 2 هزار و 200 اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری شناسایی شده که 816 اثر آن در فهرست آثار ملی و سه اثر به ثبت جهانی رسیده، همچنین برخورداری از پهنه گسترده کویر لوت از قطب های گردشگری کشور است.
باغ های تاریخی از جمله میراث فرهنگی مشهور این دیار در شرق ایران به شمار می رود و باغ و عمارت اکبریه بیرجند یکی از سه آثار ثبت جهانی خراسان جنوبی است.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.