رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: سفر اعضای شورای استان اردبیل به شهرهای مختلف اسباب دلگرمی، حل مشکلات و موانع پیش‌روی پارلمان‌نشینان محلی است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حق‌وردی کریمی در جلسه هم‌اندیشی شورای اسلامی استان اردبیل با شوراهای شهرستان سرعین اظهار کرد: ما با اولویت مشکلات مناطق مختلف در سال‌ آینده تلاش خواهیم کرد تا با همراهی مسئولان محلی و منطقه‌ای مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کنیم که در این زمینه سعه صدر مسئولان شهرستان‌ها و استان اسباب پیشبرد کارها و رضایتمندی مردم را فراهم می‌آورد.
وی خاطرنشان کرد: این جلسات نباید به حالت کلیشه‌ای و براساس روال عادی برگزار شود در حالی که باید با انگیزه مضاعف نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها در این زمینه مورد توجه قرار گرفته و یک همت جمعی برای حل مشکلات شکل گیرد.
عضو شورای شهر نمین ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی را برای اعضای شوراهای شهرها و روستاها یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه شوراها پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند به همین جهت بیشترین مطالبات و درخواست‌ها در محدوده کاری شوراها توجه به حوزه عمران و خدمات است که ضروری است به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد.
کریمی اضافه کرد: در سال آینده و در روز عمومی شوراها در کنار تدارک برنامه‌ای مناسب در تکریم و تجلیل از زحمات شوراها سعی خواهیم کرد تا شوراهای برتر معرفی و مورد تکریم و تجلیل قرار گیرد.
وی ادامه داد: در دوره جدید فعالیت شوراها با توجه به توانمندی‌ها و تخصصی که در مجموعه شورای استان، شهرستان و بخش‌ها شاهد آن هستیم ما بسیار امیدواریم تا با هماهنگی‌های ملی بتوانیم شوراهای فرادستی بسیار توانمند با برنامه‌ریزی و توجه به اولویت‌ها داشته باشیم تا بخشی از مشکلات و نارسائی‌های گذشته نیز با تدبیری مناسب برطرف شود.
رئیس شورای اسلامی استان اردبیل با قدردانی از همراهی خوب فرماندار سرعین با شورای شهرستان و شوراهای فعال دیگر خاطرنشان کرد: ما خوشحال هستیم که دومین سفر شهرستانی را به سرعین به عنوان قطب گردشگری کشور انجام می‌دهیم و ضرورت دارد ساختار این شهر به گونه‌ای تعریف شود تا در همه حوزه‌ها بتوانیم سرعین را به عنوان نماد و الگوی برتر معرفی و بیش از این زمینه جذب گردشگران و مسافران را در این منطقه فراهم کنیم.

مدیریت واحد شهری جزو الزامات موفقیت شورا و شهرداری‌هاست
نماینده خلخال در شورای اسلامی استان اردبیل نیز گفت: باید مدیریت واحد شهری مورد توجه شورا و شهرداری قرار گیرد چرا که چنین رویکردی می‌تواند نتایج مثبت و سازنده‌ای را در توسعه همه جانبه شهرها و روستاها به همراه داشته باشد.
رضا محمدی بیان کرد: ما خوشحال هستیم به بخش ایردموسی به شهر تبدیل شد و بر همین اساس باید شهردار جوان و فعال این شهر تازه‌ تاسیس بتواند از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشبرد اهداف استفاده کند.
وی یکی از دغدغه‌های شورا را دخالت‌های دولتی و مقابله با روند رو به جلوی شوراها اعم از شهری و روستایی دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان باید با نگاه مهربانانه به شورا و شهرداری این مجموعه را کمک کنند تا فضایی مناسب برای به ثمر نشستن اهداف و برنامه‌ها فراهم آید.
محمدی از شوراها به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان یاد کرد و افزود: هر چند شوراها در پنج دوره فعالیت خود به بلوغ فکری نرسیده‌اند ولی به نظر می‌رسد برخی از قوانین در حوزه نظارت مصوب شده تا مسئولان نیز شورا را باور کرده و در کنار خود حفظ کنند.
وی ادامه داد: حیطه اختیارات شوراها کاملا مشخص است و در این زمینه مدیریت واحد شهری جزو الزامات و ضرورت‌هاست.
نماینده خلخال در شورای اسلامی استان اردبیل به سه ظرفیت گردشگری، کشاورزی و تجارت استان اشاره کرد و گفت: در سرعین شرایط ویژه‌ای برای رونق صنعت گردشگری فراهم آمده است که امیدواریم خروجی آنها برای استان اردبیل مفید باشد.
محمدی تصریح کرد: ما پیشنهاد می‌کنیم در همه شهرها به ویژه سرعین با توانمندی بی‌نظیر در آب‌های گرم به عنوان آب شهر ایران معروف شود تا بتوان در این باب به اهداف مورد نظر دست یافت.
مشگین‌شهر رقیب سرعین نیست
در ادامه این جلسه نماینده مشگین‌شهر در شورای اسلامی استان اردبیل گفت: سرعین به هیچ وجه در حوزه گردشگری نمی‌تواند رقیبی برای سرعین باشد بلکه در زنجیره توسعه گردشگری استان هر دو در یک مسیر مناسبی قرار دارند.
فریدون محمدی اظهار کرد: باید دست به دست هم دهیم تا همه شهرها با ظرفیت عظیم گردشگری را بیش از گذشته معرفی کنیم ولی در کنار همه این قابلیت‌ها باید دست وحدت به سوی هم دراز کنیم تا از همه شرایط و وضعیت مطلوب به نفع خود استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: نه تنها مشگین‌شهر رقیب سرعین نیست بلکه طرح‌هایی که در این شهرستان اجرا می‌شود منحصر به فرد است و شاید در هیچ جای دیگر نظیر آن را نبینیم.
نماینده مشگین‌شهر در شورای اسلامی استان اردبیل گفت: همانطوری که برخی شهرها با نام و عنوان خاص شناخته می‌شوند مشگین‌شهر را می‌توانیم به عنوان شهر سازه‌های خلاق هیجان انگیز معرفی کنیم تا گردشگران ورودی بتوانند از فضای فراهم شده استفاده کنند.
محمدی ارتقای جایگاه شورا را ضروری خواند و اضافه کرد: اگر دولتمردان از برخی تصدی‌گری‌ها و در اختیار گرفتن امور پرهیز کنند فرصت خوبی فراهم می‌آید تا در فضای تعاملی شورا و شهرداری‌ها بتوانند کارهای ارزشمند را به نتیجه برسانند.
وی ادامه داد: ما باید از همه شرایط و امکانات استفاده کنیم تا در کوتاه مدت و بلندمدت بتوانیم به اهداف بلند مدت دست پیدا کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.