به گزارش ایرنا مولوی سید احمد عبدالهی روز یکشنبه در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان درمیان افزود: همه ما مسئولان باید در عمل در راستای کاهش آسیب های اجتماعی گام برداریم تا جوانان اعمال ما را الگوی خود قرار دهند.
وی تصریح کرد: آسیب های اجتماعی به فرهنگ، اقتصاد، اجتماع و حتی خانواده ها نیز آسیب های جدی و جبران ناپذیری وارد می کند و همه ما باید نسبت به اصلاح جامعه با امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنیم.
امام جمعه اهل سنت اسدیه گفت: جامعه سالم در گرو سالم بودن تک تک افراد جامعه است و باید از ظرفیت های مردمی نیز برای رفع آسیب های اجتماعی استفاده شود.
وی بیان کرد: خداوند متعال انسان را آزاد آفریده و انبیاء و کتب آسمانی را برای هدایت مستقیم انسان فرستاده است.
فرماندار درمیان هم گفت: بیشتر آسیب های اجتماعی متوجه قشر جوان جامعه است که اگر این سرمایه مهم را مورد توجه قرار داده و به آنان اعتماد کنیم می ‌توان تحول بزرگی در جامعه ایجاد کرد.
محمد بشیری زاده افزود: توجه به آسیب های اجتماعی و رفع آن از جامعه یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است و همه افراد از مردم تا مسئولان وظیفه دارند با حساسیت زیاد به آن توجه کرده و با استفاده از ظرفیت های موجود درصدد رفع آن برآیند.
وی بیان کرد: ما مسئولان گفتار و سخنان خوبی در زمینه بررسی و رفع آسیب های اجتماعی ارائه می دهیم اما باید در عمل تمام تلاش خود را برای رفع آنها به کار گیریم.
وی با اشاره به ضرورت آگاه سازی خانواده ها نسبت به آسیب های فضاهای مجازی و استفاده از تلفن همراه ادامه داد: در این حوزه پیشگیری از اعتیاد به اینترنت نیز از مهم ترین برنامه های مقابله با آسیب های اجتماعی است.
فرماندار درمیان همچنین گفت: ارائه خدمات به بهترین و راحت ترین شکل ممکن به شهروندان و تکریم ارباب رجوع از مهم ترین اهداف ستاد صیانت از حقوق شهروندی است و تمامی دستگاه ها وظیفه دارند قانون تکریم ارباب رجوع را در سطح اداره مربوط به نحو احسن اجرایی کنند.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.