به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمد رضایی روز یکشنبه در نشست خبری کنگره شعر اهل بیت (ع) خراسان جنوبی افزود: هر شاعر می توانست تا سه قطعه شعر به کنگره ارسال کند که 111 شاعر شامل 99 شاعر شیعی و 12 شاعر تسنن اشعار خود را به کنگره ارسال کردند.
وی گفت: اشاعه فرهنگ اهل بیت (ع) از طریق اشعار شعرای آیینی، گسترش فعالیت های فرهنگی و فعالیت های مرتب با اهل بیت (ع)، ارج نهادن به تلاش شعرا و ساماندهی و چاپ اشعار آنها از جمله اهداف برگزاری این کنگره در نظر گرفته شده است.
وی ساماندهی بانک اطلاعاتی شعرای استان خراسان جنوبی را از دیگر اهداف برگزاری این کنگره ذکر کرد و افزود: همچنین با برگزاری کنگره، افرادی که ذوق شعری دارند تشویق و در این زمینه استعدادیابی می شوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: اشعار کنگره شعر اهل بیت (ع) با پنج موضوع اشعار شعرا در حب اهل بیت در سیره بزرگان شیعه و اهل سنت، سیمای اهل بیت در منابع و روایات اهل سنت، جایگاه محبت، شفاعت و توسل به اهل بیت، اهل بیت محور همدلی و اخوت اسلامی، اهل بیت و سبک زندگی سروده شده است.
وی گفت: با داوری های انجام شده، سه شاعر اهل تشییع و سه شاعر اهل سنت به عنوان رتبه های اول تا سوم پذیرفته شده اند که در آیین پایانی از آنها تقدیر خواهد شد.
رضایی افزود: مراسم اختتامیه کنگره شعر اهل بیت (ع) فردا (دوشنبه) در محل سینما فردوسی با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار می شود و سخنرانان محوری این کنگره معاون فرهنگی مرکز جهانی اهل بیت (ع) و حسین پور علوی از شعرای کشوری خواهند بود.
وی اظهار کرد: یکی از برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در سال های اخیر برگزاری کنگره شعر اهل بیت (ع) است که به صورت منطقه ای و استانی برگزار می شود.
وی از برگزاری نشست مشترک علمای شیعه و اهل سنت همزمان با 27 رجب (عید مبعث) در استان خبر داد و گفت: در این نشست اشعار برگزیده کنگره مذکور چاپ و منتشر خواهد شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تاکید کرد: برگزاری اینگونه جلسات یکی از عوامل تقریب و جداسازی راه مسلمانان از جریان های تکفیری و افراطی است.
وی افزود: شعر آثار و برکات بسیار زیاد و نقش بسزایی در پیشرفت جوامع دارد و در تاریخ شعرای مومن و متعهد با قدرت بیان و کلام خود و معجزه قلم خویش نقش آفرینی کرده و در حوزه دین موفقیت هایی داشه اند.
حجت الاسلام رضایی شعر را یکی از علت های اصلی رشد یک فرهنگ دانست و گفت: در انقلاب و عصر حاضر شعر شعرا در پیروزی انقلاب نقش بسزایی داشت و اشعار برخی شاعران سبب حضور نیروهای مردمی در جبهه های جنگ شده است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.