به گزارش ایرنا امیرحسام قزلباش روز یکشنبه در نشست خبری افزود: بانک کشاورزی خراسان جنوبی در راستای اجرای بند «و» تبصره 16 قانون برنامه و بودجه 96 بخشودگی زیر یک میلیارد ریال تسهیلات و متفرعات آن را در استان اعمال کرده است.
وی بیان کرد: هنوز پنج هزار نفر از کشاورزان دارای تسهیلات زیر یک میلیارد ریال در استان به شرط پرداخت اصل بدهی می توانند از بخشودگی سود و متفرعات برخوردار شوند.
وی گفت: این افراد ضمن مراجعه به شعبه های بانک کشاورزی در استان مدارک مورد نظر را ارائه دهند تا پرونده آنها قبل از پایان سال به جریان افتد.
مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: فرصت این بخشودگی معوقات در صورت پرداخت اصل وام که از 10 میلیون تومان به پایین است فقط تا پایان اسفندماه جاری خواهد بود.
وی از رسانه ها خواست برای شفاف سازی بیشتر و اطلاع رسانی گسترده برای بهره مندی بیشتر کشاورزان از این طرح، اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.
قزلباش همچنین به اعتبارات ابلاغی در قالب ایجاد و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری اشاره کرد و افزود: در این راستا مقرر شد یک و نیم میلیون دلار از اعتبارات صندوق توسعه ملی با اجازه رهبری برداشت شود.
وی گفت: در اجرای این طرح بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید موظف شده اند این اعتبارات را در اختیار طرح های اشتغالزا قرار دهند.
وی ادامه داد: براساس قانون بانک های عامل نیز به میزان مبلغ ریالی این اعتبار باید به این امر اختصاص دهند.
مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: در مجموع 12 هزار میلیارد تومان اعتبار برای این کار در کشور نظر گرفته شده که حدود سه هزار میلیارد ریال تقسیم استانی شده و به استان ها ابلاغ شده و سهم خراسان جنوبی نیز 295 میلیارد ریال است.
وی گفت: متقاضیان می توانند برای استفاده از این تسهیلات از طریق ثبت نام در سامانه کارا از آن بهره مند شوند و تسهیلات برای مناطق مرزی با چهار درصد سود، مناطق غیر مرزی 6 درصد و سرمایه در گردش در نواحی صنعتی با نرخ 10 درصد پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: در بحث اعتبارات شناور نیز طی سال های 95 تا 96 حدود 743 فقره تسهیلات با مجموع بیش از 331 میلیارد و 165 میلیون ریال پرداخت شده است.
قزلباش افزود: نرخ این اعتبارات در مناطق کمتر توسعه یافته 10 درصد و سایر مناطق 14 درصد تعیین شده است.
وی بیمه نامه صادر شده در صندوق بیمه محصولات کشاورزی را 290 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: حق بیمه از کشاورزان دریافت شده در مقابل آنچه به کشاورزان غرامت پرداخت شده، 871 میلیارد ریال بوده است.
مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: بانک کشاورزی استان در حال حاضر با 39 شعبه و 2 باجه با مجموع حدود 507 پرسنل شامل 300 نفر شاغل رسمی، 73 نفر قراردادی و 135 نفر در قالب کارگزاران شرکت های بیمه ای در حال خدمت رسانی به مردم است.
وی افزود: از سال 81 تا پایان بهمن ماه 96 در مجموع 604 هزار فقره تسهیلات به مبلغ 40 هزار میلیارد ریال در زیربخش های مختلف کشاورزی توسط این بانک در استان پرداخت شده است.
وی عنوان کرد: از ابتدای سال 96 تا پایان بهمن ماه نیز 36 هزار و 501 فقره تسهیلات به مبلغ پنج هزار و 430 میلیارد ریال در استان پرداخت شده است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.