به گزارش ایرنا محمد بشیری زاده روز شنبه در نشست شورای حمل و نقل و ترافیک شهرستان درمیان افزود: موضوع نصب زیرگذر یا روگذر در روستای «گسک» از چند سال گذشته پای ثابت نشست های این شورا بوده اما تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است.
وی بیان کرد: جاده اصلی اسدیه - بیرجند از وسط روستای «گسک» می گذرد که متاسفانه هر سال به علت سرعت بالای خودروها و نبود زیرگذر در این روستا تلفات جانی رخ می دهد و تا کی باید شاهد حادثه در این محور باشیم، مسئولان متولی استانی و شهرستانی هرچه سریعتر نسبت احداث زیرگذر یا روگذر در این محور اقدام کنند.
وی گفت: مسئولانی که توان اجرای کامل مصوبات را ندارند، کناره گیری کنند چرا که در هر فقره تصادفی که به دلیل کوتاهی افراد مسئول در سطح شهرستان صورت گیرد آنان مدیون خون آن فوتی هستند.
فرماندار درمیان افزود: مسئولان یا قول ندهند یا باید به قولی هایی که در جلسات بررسی مشکلات شهرستان می دهند، عمل کنند و نباید به دلیل بدقولی یک مسئول مردم نسبت به نظام بدبین شوند.
وی بیان کرد: راه روستایی «عبدله - پیرزنوک» شهرستان هفته دولت سال گذشته به بهره ‌برداری رسید ولی هنوز علائم ترافیکی در این محور نصب نشده است.
بشیری زاده از اداره راه و شهرسازی شهرستان درمیان خواست در مدت 10 روز نسبت به نصب علائم در این محور اقدام کند.
وی گفت: همچنین در برخی محورهای روستایی و فرعی شهرستان تعداد علائم ترافیکی بسیار محدود است که مسئولان هرچه سریعتر نسبت به نصب علائم در این محورها اقدام کنند.
وی از بخشداران خواست تلفن همراه خود را در اختیار تمامی دهیاران قرار دهند تا در زمان وقوع حوادث احتمالی بخصوص در ایام نوروز با آنان در تماس باشند.
فرماندار درمیان افزود: در زمینه امدادرسانی به حوادث مسئولان شهرستان نباید تنها حوادث حوزه استحفاظی خود را پوشش دهند بلکه در هر شهرستانی که تقاضا برای امدادرسانی بود، باید کمک شود.
وی گفت: همچنین در ایام عید باید تمامی پمپ بنزین های شهرستان فعال باشند و پیش بینی های لازم برای تامین و ذخیره سوخت در تعطیلات نوروز صورت گیرد.
وی بر لکه گیری معابر درون شهری و معابر اصلی و فرعی شهرستان درمیان تاکید کرد و افزود: نصب سرعت گیرها در ورودی شهرها و روستاها باید از استانداردهای لازم برخودار باشد، همچنین برخی چراغ های چشمک زدن در محورهای شهرستان دارای نقص فنی هستند که باید مسئولان نسبت به تعویض و رفع مشکل این چراغ ها اقدام کنند.
شهرستان درمیان با 57 هزار نفر جمعیت و وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 100 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.