به گزارش ایرنا نفیسه نخعی روز سه شنبه در همایش تجلیل از بانوان برتر دستگاه های اجرایی استان خراسان جنوبی افزود: پیشینه منطقه در صنایع دستی بویژه در صنعت فرش درخشان است.
وی اظهار کرد: شرایط اقلیمی خراسان جنوبی برای محصولاتی مانند زرشک، عناب و زعفران منحصر به فرد است و وجود معادن و سنگ های تزئینی از دیگر قابلیت های استان است.
وی گفت: با این وجود قرار گرفتن خراسان جنوبی در مسیر بین المللی قاچاق موادمخدر، مرز طولانی و مشترک با افغانستان، رشد بی رویه مهاجرت مردان از روستاها و بالارفتن سن ازدواج زنان روستا از مشکلات بانوان استان است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی افزود: نرخ بیکاری بالای زنان، عدم ساماندهی کارگاه های کوچک و تولیدی در مناطق شهری و روستایی و معطوف بودن شغل زنان در بخش خدمات از مشکلات بانوان استان در حوزه اقتصادی است.
وی بیان کرد: نبود امکانات بهداشتی در روستاها، نیروی متخصص، مراکز درمانی، کتابخانه و فضای ورزشی ویژه بانوان از دیگر مشکلات این قشر در خراسان جنوبی است.
نخعی گفت: با ایجاد مرکز مطالعات و تحقیقات زنان و خانواده می توان با انجام تحقیق در راستای آگاهی زنان جامعه گام برداشت.
این همایش به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار و از 97 بانوی برتر دستگاه های اجرایی استان تجلیل شد.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.