محمدباقر آخوندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیشنهاد کرد که آیین چهارشنبه سوری با مدیریت نظام در مکان های خاص برگزار شود تا هم نکات ارزشی بیان و هم موجب صله رحم و صمیمیت مردم شود.
وی افزود: اگر آیین چهارشنبه سوری با مدیریت دولت و دستگاه های ذیربط اجرا شود امکان سوءاستفاده به بیگانگان در بهره برداری سیاسی از این مراسم را نمی دهد.
عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند گفت: مراسم چهارشنبه پایان سال سابقه طولانی در ایران قبل از اسلام داشته و یک عنصر فرهنگی است.
وی اظهار کرد: مردم با انجام این مراسم خود را ایرانی دانسته و اگر کسی شرکت نمی کرد بر او خرده می گرفتند و در واقع خانواده ها زمینه برگزاری این مراسم را فراهم می کردند.
آخوندی گفت: چهارشنبه سوری سنت دیرینه ایرانیان، پیام آور شادی و سرزندگی به شمار می رود که نماد پیروزی روشنایی و نیکی بر تاریکی و پلیدی است.
وی یادآور شد: در مقطعی از زمان برخوردهای نامناسبی با این آیین در کشور انجام شد که همین موضوع زمینه سوءاستفاده و بهره برداری از این مراسم را فراهم کرد.
استاد دانشگاه بیرجند گفت: سال 1375 که مشهد بودم طرحی به استانداری خراسان ارائه دادم که این مراسم توسط استانداری و دستگاه های نظامی و انتظامی اجرا شود تا امکان سوءاستفاده دشمن از این مراسم ایجاد نشود.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.