به گزارش ایرنا محمد اصغرزاده روز شنبه در دوره آموزشی ملی پرورش اقتصادی شتر در شهرستان بشرویه افزود: خراسان جنوبی از جمله استان هایی است که توانایی ها و ظرفیت های زیادی را در حوزه پرورش شتر دارد.
وی گفت: محصولات و فرآورده های شتر قابلیت بهره گرفتن در حوزه های مختلفی نظیر غذایی، دارویی و پوشاک را دارند و در صورت فراهم بودن شرایط لازم، برای بهره برداران و شترداران سودآور خواهند بود.
وی اظهار کرد: در برخی کشورهای همسایه از محصولات و فرآورده های شتر در زمینه های بسیار متنوع بهره می برند و صنایع وابسته به این محصولات نیز در این کشورها ایجاد شده است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: این در حالی است که در کشور ایران که پیشینه زیادی در زمینه پرورش شتر داشته این زیرساخت ها و ظرفیت ها آن گونه که شایسته است ایجاد نشده و این دام فراسودمند به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است.
وی افزود: در ایران بیشتر از شیر شتر استفاده شده و باید با دیدگاهی اقتصادی و فراتر از آنچه که اکنون هست، از تمامی ظرفیت های پرورش این دام بهره برد.
اصغرزاده گفت: در حال حاضر وجود شرکت و صنایع پاستوریزاسیون شیر شتر در استان برای تهیه و تولید شیر شتر براساس اصول بهداشتی از دیگر نیازهای ضروری این حوزه است.
وی تاکید کرد: با محقق شدن نیازهای حوزه شترداری صنعتی، خراسان جنوبی قابلیت این را دارد که نه فقط در کشور بلکه در سطح خاورمیانه به یکی از مهمترین قطب های پرورش شتر تبدیل شود.
وی پرورش شترمرغ را از دیگر توانایی های برجسته خراسان جنوبی در حوزه دام و طیور عنوان کرد و گفت: امیدواریم با برگزاری دوره های آموزشی کارآمد و ارتقای سطح آگاهی های فعالان این حوزه، بسترهای لازم برای شکوفایی و رونق حوزه دامپروری فراهم شود.
دوره آموزشی ملی پرورش اقتصادی شتر ویژه کارشناسان، دامپزشکان و شترداران کشور با تلاش انجمن علمی شتر ایران و جهاد کشاورزی بشرویه امروز (شنبه) با حضور بیش از 500 نفر از سراسر کشور آغاز شد و تا هفتم اسفند در شهرستان بشرویه ادامه دارد.
7550*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.