به گزارش ایرنا داوود شهرکی شنبه شب در نشست کارگروه اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک‌ های استان خراسان جنوبی افزود: همچنین 107 محدوده معدنی مستعد در استان شناسایی شده که در نحوه واگذاری آن با وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال چانه ‌زنی هستیم تا برای بخش خصوصی فراخوان شود.
وی بیان کرد: برای سرمایه گذاری در خراسان جنوبی می توان از سه روش استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی، انتخاب بانک توسط سرمایه‌ گذار و توافق و مشارکت با ایدرو بهره گرفت.
وی بر حمایت از طرح‌ های خاص اما بر زمین مانده استان در بخش های مختلف تاکید کرد و گفت: به عنوان مثال پتاس طبس دارای ظرفیت بسیار خوبی است که می‌ توان روزانه 6 میلیون تن استحصال پتاس داشت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی اظهار کرد: 500 میلیارد ریال برای طرح توسعه ذغال طبس مصوب شد که در صورت اختصاص آن منتظر افتتاح کارخانه کک طبس خواهیم بود.
وی افزود: همچنین 2 طرح توسط شرکت ایمیدرو با سرمایه‌گذاری 220 میلیارد تومان پذیرفته شده است که نباید بگذارید این طرح بر زمین بماند.
شهرکی گفت: در حوزه طلا نیز طرح های عمرانی اعلام و چهار محدوده به سرمایه گذار واگذار شده است و در حوزه طلا هیچ راهی جز فراخوان نیست.
وی سهم این سازمان در اشتغال روستایی را 10 درصد اعلام کرد و افزود: امسال 28 میلیارد تومان طرح اشتغالزایی روستایی در استان معرفی و زمینه اشتغال 433 نفر محقق شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به پرداخت 230 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان اظهار کرد: علاوه بر این، تسهیلاتی به واحدهای تولیدی پرداخت شده که در طرح رونق نیامده است.
وی با بیان اینکه باید بر روی طرح ‌های نواحی صنعتی تمرکز شود گفت: در زمینه اشتغال فراگیر هفت طرح در دست بررسی است.
شهرکی با اعلام اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص تسهیلات مشاغل خانگی بیشترین جذب را داشته است افزود: در حوزه فرش تاکنون 2 میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات جذب شده و حدود 45 درصد تسهیلات جذب شده در حوزه مشاغل خانگی مربوط به بخش فرش بوده است.
وی تصریح کرد: پیش بینی می شود سال آینده یکهزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعت، معدن و تجارت استان انجام شود.
این نشست به ریاست استاندار خراسان جنوبی و با حضور مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در محل استانداری برگزار شد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.