به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمدمهدی مروج الشریعه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان، تثبیت و نگهداشت جمعیت در شهرستان های استان به ویژه استان های مرزی و روستاها را مورد تاکید قرار داد و افزود: یکی از مهمترین نیازهایی که باید تامین یا مرتفع شود موضوع نیاز مردم به آب شرب، صنعتی و معدنی است که باید به طرق مختلف مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه اقدامات مناسبی در حوزه مطالعات تامین آب استان از طرق مختلف به انجام رسیده است گفت: با توجه به نیاز آبی شدید در استان های سیستان و بلوچستان و نیز خراسان جنوبی، انتقال آب از دریای عمان می تواند تا حد زیادی به نگهداشت جمعیت و رونق اقتصادی که به تقویت مولفه های امنیتی استان نیز منجر خواهد شد، کمک کند.
رئیس شورای پدافند غیرعامل استان خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر 400 روستا در این استان به وسیله تانکر آبرسانی می شود که در صورت بروز حادثه هایی که ریشه های انسانی یا طبیعی دارند، می تواند بسیار مهم و حائز اهمیت باشد.
وی به تهدیدات زیستی و طبیعی در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: دستگاه های خدمات رسانی که دارای تاسیسات حساس و حیاتی هستند باید علاوه بر رعایت استانداردهای ایمنی در خصوص تهدیدات امنیتی این تاسیسات نیز نگاهی نو و تازه داشته باشند.
مروج الشریعه ارائه هشدارهای مداوم به منظور حفظ هوشیاری همیشگی را رسالت اصلی پدافند غیرعامل دانست و تصریح کرد: دستگاه های خدمات رسان باید دارای نقشه های کاری متعدد بوده و برای تمامی شرایط برنامه کاری داشته باشند.
وی اجرای خط لوله گاز به شرق کشور از طریق رفسنجان را مورد تاکید قرار داد و گفت: تامین گاز مورد نیاز برای شهر نهبندان و برخی شهرهای استان خراسان جنوبی می تواند بسیار مهم و تاثیرگذار باشد.
استاندار خراسان جنوبی، به تهدیدات در حوزه های اجتماعی و فرهنگی نیز اشاره کرد و افزود: در کنار تهدیدات امنیتی و سخت افزاری، تهدیدات نرم افزاری و آسیب هایی که در حوزه های فرهنگی و اجتماعی وجود دارد نیز باید به طور خاص و ویژه مورد توجه مسئولین و دست اندرکاران قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر با تغییر نسل مواجه هستیم اظهار کرد: باید راه هایی که به انسداد مسیرهایی که به کم هویتی و یا بی هویتی جوانان ما منجر می شود را شناسایی کرده و با ارائه برنامه های کاری مدون و مشخص، در یک برنامه زمانی معین آنها را مرتفع نماییم.
بنابراین گزارش شورای پدافند غیرعامل استان خراسان جنوبی به ریاست استاندار خراسان جنوبی و با حضور سردار مطیعی معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.
دریافت و انتشار: رسول محمدحسنی
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.