به گزارش ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه امروز پیش از خطبه های نمازجمعه بیرجند افزود: در حوزه اقتصادی ایجاد 10 هزار فرصت شغلی پیش بینی شد که تاکنون برای هفت هزار و 500 نفر در حوزه اقتصاد شغل محقق شده است.
وی ادامه داد: در سال جاری دولت تدبیر و امید از منابع مختلف اعتباری برای استان های مختلف کشور از جمله خراسان جنوبی تسهیلات مختلف برای اشتغال جوانان اختصاص داده که باید به بهرتین شکل از آن استفاده شود.
وی گفت: پنج هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به خراسان جنوبی اختصاص یافته است که تلاش و همت جمعی و مشارکت پذیری مردم را می طلبد.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: این استان در همه حوزه های کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی، صنعت و معدن و ... ظرفیت بزرگ دارد و باید از این فرصت ها به درستی استفاده شود.
وی افزود: ورود گردشگر به استان به معنای ایجاد اشتغال است اما باید در چارچوب قانون و رعایت ارزش های نظام و قابل قبول مردم باشد زیرا روحیه خدامحوری و ولایت محوری مردم استان با هیچ چیز قابل معامله نیست و با همین ضوابط می توان از این ثروت برای جوانان استفاده کرد.
مروج الشریعه گفت: پیام انقلاب اسلامی برای آحاد مردم و در راس آن جوانان، دانشگاهیان، کشاورزان، کارآفرینان بخش صنعت و معدن و ... استقلال عزت مندانه است و تداوم حرکت موفقیت آمیز نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه ورود جوانان و همه آحاد ملت ایران به همه عرصه هاست.
وی ادامه داد: هر جا ملت ورود پیدا کرد، دست دشمن خارجی را که قصد دست اندازی به همه شئونات این کشور را داشت از بیخ و بن قطع کرد.
وی یادآور شد: دولت تدبیر و امید چه در دولت یازدهم و چه در سال جاری به عنوان سال نخست دولت دوازدهم با همین منش و عطرافشانی امید برای مردم و جوانان و تعامل با همه ارکان نظام و آحاد مردم با برنامه های مناسب کارنامه موفق از خود بر جای گذاشت.
نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: در چند سال قبل از استقرار دولت تدبیر و امید که همه توان کشور برای تولید نفت بسیج شده بود، کمتر از 2 میلیون بشکه در روز داشتیم و خوشبختانه به برکت حضور اندیشمندان و جوانان نخبه، این دولت افتخار می کند به میزان 3،2 میلیون بشکه نفت در روز به این عدد رسیده است.
وی بیان کرد: امروز جوان در همه عرصه های علمی در حوزه اکتشاف نفت و گاز حرف برای گفتن دارد و باید قدردان این جوانان باشیم.
مروج الشریعه گفت: امروز اگر 700 میلیون متر مکعب گاز استفاده می شود با حداقل وابستگی به واردات گاز خارج از کشور و از منابع داخلی و بدون وابستگی به اجانب است.
وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی داشته های اقتصادی کشور بر دوش جوانان مهندس، فهیم و آگاه کشور رقم بخورد و در دولت یازدهم و دوازدهم به خودکفایی کامل گندم رسیدیم و صادرکننده گندم و جو هستیم.
استاندار خراسان جنوبی گفت: این استقلال اقتصادی مرهون زحماتی است که در این نظام به برکت پیام عزت بخش انقلاب اسلامی کشیده شده و دولت معتقد است برای هر کاری که مردم خودشان ورود پیدا کنند مداخله خود را کم کرده و به صفر رساند و اوج مشارکت مردم در طرح های اقتصادی و اجتماعی کمک به پایداری استقلال کشور می کند.
وی اظهار کرد: طمع دشمنان که در حرکات اخیر نشان داد چطور ابلهانه فکر کردند، هرچند بعضی کلام ها که حق هم بود و به روش درستی مطرح شد باید مورد توجه همه ارکان نظام قرار گیرد و جای شک هم ندارد اما بخشی که نه کلام و نه روش بیان آن حق بود و افرادی که به بیت المال و اموال مردم خسارت زدند، کسانی هم که آن طرف مرز رهبری می کردند، حرکت توفنده جمعیت مسلمان در همین بیرجند و دیگر استان های کشور به همه طمع کاران نشان داد که اشتباه کرده اند.
مروج الشریعه تصریح کرد: مردم در جای خود برای دفاع از نظام با وجود همه مشکلات با تمام قوا از کیان نظام و ولایت فقیه دفاع می کنند.
وی گفت: نهال تنومند نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل رهبری داهیانه امام خمینی (ره)، جانفشانی های شهیدان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، شهیدان حریم حرم و همه ایثارگران و جانبازان و ملت سرافراز ایران است.
مروج الشریعه اظهار کرد: دهه مبارک فجر یک دهه سراسر از ذکر و تذکر است و برای همه ما یادآوری است که بدانیم با نعمت بزرگ جمهوری اسلامی زندگی می کنیم.
وی یادآور شد: این نظام به برکت تلاش های هوشمندانه رهبران بزرگواری چون امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در سه دهه اخیر است و این مسیر در اوج شکوفایی استقلال، عزت و آزادی ادامه پیدا می کند و دهه فجر ذکر و تذکری برای گرامیداشت همه ایثارگری هاست.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: انقلاب اسلامی پیام عدالت، استقلال و آزادی و رهایی از بندهای استعماری و استکباری را به ارمغان آورد و امام خمینی (ره) پرچمدار نخست این تعلیم وتربیت بود.
وی گفت: امروز این پرچم بر دوش مقام معظم رهبری است و این سکان عظیم هدایت ملت توسط معظم له انجام می شود تا آن را به دست صاحب اصلی آن مهدی (عج) برسانند.
وی افزود: انقلاب اسلامی در همه دوران ها پیام عزت بخش انسان های دربند طاغوت بود و این پیام به ثمر رسید تا انسان ها در اوج عزت، شخصیت و بالندگی به مسیر حرکت خود ادامه دهند.
مروج الشریعه اظهار کرد: این انقلاب برای اینکه جوان های ما در عرصه های علمی، تکنیکی، دانشگاهی، فناوری و ... در اوج عزت بدرخشند آمد و باید قدردان این نعمت الهی باشیم.
وی گفت: انقلاب اسلامی درس استقلال، شهامت و ایثار در همه عرصه ها را به ما آموخت و باید این مسیر را ادامه دهیم.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ما مجاز نیستیم لحظه ای از ایثارگری های بزرگ شهیدان انقلاب اسلامی، شهیدان هشت سال دفاع مقدس و شهیدان حریم حرم غفلت کنیم و همواره اینها را راهنمای مسیر بالنده جمهوری اسلامی ایران بدانیم.
7559*3028
خبرنگار: امیرشاهین نایبی فر * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.