به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار مدیرکل و کارکنان گمرکات خراسان جنوبی افزود: با استفاده از فضای مجازی کشورهای غربی برای آنها اشتغال ایجاد می‌کنیم در حالی که جوانان کشور ما بیکار هستند.
وی اظهار کرد: فضای مجازی هم نعمتی از نعمات خداوند است اما نباید هرچه به اسم فضای مجازی باشد، مطلوب تصور شود.
امام جمعه بیرجند گفت: یکی از واردات نرمی که وارد بدن می شود هواست و اگر این هوا آلوده باشد به انسان آسیب می زند.
وی یادآور شد: اگر هر آنچه در فضای مجازی که توسط انگلیس، ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی تنظیم شده را مطلوب تصور کنیم، درست نیست.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی در بخش دیگری از سخنانش گفت: جنس قاچاق و آنچه به شکل رسمی وارد می شود با شتر نیامده، بلکه با تریلی و دیگر راه های رسمی وارد شده و باید دید چرا کنترل صحیح وجود ندارد.
وی اظهار کرد: وقتی واردات کنترل نشود، نتیجه آن بیکاری جوانان، دلسردی بازاریان و سوء استفاده بیگانگان است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بیکاری نوعی بیماری است که جامعه را هم بیمار می کند و افرادی پول های زیادی به جیب زده و برای دیگران کار چاق کنی می کنند که این به نفع هیچ‌ کس حتی برای این افراد، نیست.
وی افزود: بسیاری از مردم مرزنشین و محروم منطقه از صادرات فقط صدای خودرو‌ها، دود و گرد آن را می شنوند و مسئولان مربوط به شکل عادلانه کار را بین مردم تقسیم کنند، اگر مشکلی هم در جامعه وجود دارد باید همه مردم با همدلی با یکدیگر آن مشکل را تحمل کنند.

** 618 میلیون دلار کالا از خراسان جنوبی صادر شد
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: در 10 ماه امسال بیش از 618 میلیون دلار کالا از مرزهای استان خارج شده که ثمره تلاش همه دستگاه های مربوط و گمرکات استان است.
محمدعلی خاشی افزود: این استان 460 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و اداره کل گمرکات، 6 واحد مرزی در مرزها و چهار واحد کاری در بیرجند دارد.
وی بیان کرد: از 6 واحد مرزی سه واحد آن به شکل یک طرفه از طرف دولت افغانستان بسته شده و سه واحد آن در مرز ماهیرود متمرکز و فعال است.
وی فعال ترین مرز شرق کشور را مربوط به استان خراسان جنوبی دانست و اظهار کرد: روزانه 500 کامیون در این مرز تردد کرده و تعداد 200 کامیون هم از سمت افغانستان وارد محوطه مرزی استان می شوند که روزانه یکهزار و 300 مورد تردد در مرزهای خراسان جنوبی انجام می شود.
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: سه هزار نفر در روز در مرزهای استان مشغول به کار بوده و این نتیجه تلاش مرزبانی، سازمان بازارچه های مرزی، منطقه ویژه خراسان جنوبی و سایر دست اندرکاران است.
وی تصریح کرد: گمرکات استان فعالیت صادراتی انجام داده و مختصری هم واردات دارد و در چند سال اخیر منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی فعال شده که توفیق بزرگی برای استان است.
خاشی گفت: از مجموع آنچه از مرزهای استان به عنوان کالای صادراتی خارج می شود،25 درصد مربوط به تولیدات استان و بقیه مربوط به دیگر استان هاست.
وی افزود: مظلومیت تاریخی بر منطقه خراسان جنوبی حاکم بوده که این تکلیف ما را برای خدمت رسانی بیشتر و رساندن استان به جایگاه واقعی آن سنگین تر می کند.
7559*3028
خبرنگار: امیرشاهین نایبی فر * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.