محمدرضا بیکی روز شنبه در نشست خبری افزود: از سال 92 تاکنون 636 کلاس درس با زیربنای 349 هزار و 555 متر مربع و اعتبار 67 میلیارد و 201 میلیون تومان به فضای آموزشی استان اضافه شد و همت خیران مدرسه ساز در تحقق این مهم قابل تقدیر است.
وی اظهار کرد: با توجه به تنگناهای موجود اما وضعیت اعتبارات نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته به طوری که اعتبار مصوب استانی 21 میلیارد تومانی سال 95 در سال جاری به 34 میلیارد تومان رسیده است.

** افتتاح 51 طرح در دهه فجر 96
مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی گفت: همزمان با فرارسیدن دهه مبارک فجر 51 پروژه آموزشی، ورزشی، خوابگاهی و گرمایشی با اعتبار 10 میلیارد و 317 میلیون تومان در استان افتتاح خواهد شد که از مجموع اعتبار صرف شده 42 درصد مربوط به خیران، 35 درصد استانی و 23 درصد ملی است.
وی گفت: در این ارتباط 15 مدرسه و 151 کلاس درس به فضای آموزشی اضافه و سه مدرسه با کمک بنیاد علوی تخریب و بازسازی خواهند شد.
بیکی تجهیز 28 مدرسه و 157 کلاس درس به سیستم گرمایش مرکزی و افتتاح یک خوابگاه و سالن چند منظوره را از مهمترین طرح های قابل بهره برداری در این ایام بیان کرد.

** استانداردسازی سامانه گرمایش مدارس
وی افزود: در چند سال گذشته 15 میلیارد و 785 میلیون تومان صرف استانداردسازی سامانه های گرمایشی مدارس شده است و از سال 91 تاکنون 490 مدرسه با سه هزار و 468 کلاس درس به سامانه گرمایش مرکزی مجهز شدند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر هیچگونه سامانه گرمایشی غیراستاندارد در سطح مدارس استان وجود ندارد و تمامی بخاری های نفتی موجود هم استاندارد هستند.
مدیرکل نوسازی مدارس استان خراسان جنوبی گفت: در بحث اعتبار سامانه گرمایشی درصدی را در قانون بودجه سال گذشته به عنوان تجهیزات جایگزین قرار دادند که از این طریق هم 10 هزار قلم کالا تخصیص یافت.
وی از آسفالت 58 مدرسه با 46 هزار و 500 متر مساحت با در اختیار دادن قیر رایگان خبر داد و افزود: از سال 96 با توجه به درخواست های آموزش و پرورش ایزوگام مدارس را در دستور کار قرار دادیم که در این زمینه هم 176 هزار و 924 متر مربع از فضاهای آموزشی استان ایزوگام شد.

** مهاجرت و نیاز 395 کلاس درس در استان
بیکی با اشاره به مهاجرت و مشکلات عدیده آن در حواشی شهرها ادامه داد: علاوه بر 153 کلاس درس در حال اجرا فقط در مسکن مهر به ساخت 395 کلاس درس نیاز است که امیدواریم با همت بیشتر دولت و خیران این امر به زودی محقق شود.
وی تخصیص اعتبار در قالب اوراق خزانه اسلامی با توجه به 117 پروژه در حال اجرا را تا حدودی مشکل ساز دانست و گفت: امیدواریم از کل اعتبارات 30 درصد را بتوانیم نقد و بقیه را به طور اوراق دریافت کنیم.
وی با بیان اینکه در اجرای پروژه ها از مصالح بومی استفاده می شود گفت: در صورتی که مصالح مورد نظر مانند آجرهای نسوز در استان موجود نباشد یا استانداردهای کافی را نداشته باشند از مصالح خارج از استان استفاده می شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028
خبرنگار: محمدرسول ابراهیمی اسفدن * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.