به گزارش ایرنا محمد تبریزی روز چهارشنبه در سومین جلسه کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد ستاد استانی بازآفرینی شهری افزود: اجرای این طرح فقط براساس طرح تفصیلی انجام خواهد شد و بیشتر از آن امکانپذیر نیست.
وی اظهار کرد: در حال حاضر طرح کمربند سبز از میدان آدینه تا میدان شهید آوینی با وسعت 40 هکتار مورد بررسی و اقدام شهرداری بیرجند قرار گرفته است.
وی همچنین از راه اندازی و فعالیت خانه های محله در بیرجند خبر داد و گفت: خدمات آموزشی که در این مکان ها انجام می شود جدای از متقاضیان شهری در خدمت روستاییان هم قرار می گیرد و در حرفه آموزی و اشتغال روستانشینان تاثیر بسزایی دارد.

**لزوم به روز رسانی نقشه های بافت ناکارآمد
مسئول طرح جامع حدنگار (کاداستر) اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به اهمیت بافت های ناکارآمد و ساخت و سازهای غیر مجاز اما هیچگونه نقشه به روزی از سال 90 تاکنون در مورد این بافت ها وجود ندارد و به روز رسانی این نقشه ها نقش تعیین کننده ای در مشکلات پیش رو خواهد داشت.
مهدی رمضانی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نقشه تمامی روستاها را که در سال های پیش تهیه شده است، در اختیار این اداره کل قرار داده و این نقشه ها مانند لایه های اختصاصی بافت های ناکارآمد شهری به بانک کاداستر استان اضافه شده است.
به گفته وی با توجه به اجرای طرح هادی با تولیت بنیاد مسکن برخی نقشه های مورد نظر به روز شده اند و تعدادی در حال بازنگری هستند که امیدواریم با تکمیل این نقشه ها بتوانیم اطلاعات مفیدی را در بانک کاداستر جمع بندی کنیم.
وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی استان هم در آبان امسال نقشه میانی شهر بیرجند به مساحت 164 هکتار را به این اداره کل ارایه داده است و تمام این نقشه ها به بانک کاداستر اضافه شده اما متاسفانه نقشه ای از بافت های ناکارآمد بعد از سال 90 موجود نیست و انتظار می رود دستگاه های متولی در تکمیل این نقشه ها همکاری کنند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028
خبرنگار: محمدرسول ابراهیمی اسفدن * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.