به گزارش ایرنا سید مرتضی بختیاری سه شنبه شب در جمع مردم طبس افزود: در چند هفته گذشته 70 پزشک متخصص به نام خادم امام رضا (ع) در مناطق محروم و روستاهای دورافتاده سرخس به مدت سه روز حضور یافتند و به معاینه و درمان بیش از 3 هزار و 600 بیمار پرداختند.
وی بیان کرد: در همه عرصه های دیگر نیز باید به نام مبارک امام رضا (ع) از ظرفیت خادم یاری برای محرومیت زدایی استفاده کنیم.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: طبس یکی از شهرستان های ممتاز به لحاظ نیروی انسانی است که این جوانان سرمایه های قدرت آینده جمهوری اسلامی ایران هستند و با استفاده از این سرمایه ها گام های موثری در بخش اشتغال و محرومیت زدایی می توان برداشت.
وی اظهار کرد: دانشجویان جهادگر رضوی سال قبل به صورت افتخاری خدمات ارزشمندی در سراسر کشور به نام امام رضا (ع) در روستاهای محروم انجام دادند و هنر ما در آستان قدس باید این باشد که از این ظرفیت ها و قدرت های ارزشمند انقلابی با روحیه جوان و در سن جوانی بتوانیم استفاده کنیم.
بختیاری گفت: برساس سیاست های تولیت آستان قدس رضوی در دو جبهه بیشترین فعالیت در برنامه کاری آستان قدس رضوی قرار دارد که جبهه اول نهضت فرهنگی است و در عرصه فرهنگ هرچه تلاش کنیم کم است و این مقاومت و حضور قدرتمندانه و آگاهانه ملت ایران به برکت فرهنگ اسلام ناب است.
وی بیان کرد: جبهه دوم جبهه خدمت کردن به محرومین و خدمت کردن در مناطق محروم است که البته بضاعت آستان قدس در آن اندازه نیست که بتواند در سطح ملی این قدم ها را بردارد اما در سطح خراسان ها به عنوان اولویت برنامه های کاری آستان قدس است که بتواند با برنامه ریزی هایی که دارد در این دو جبهه وارد خدمت رسانی شود.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: برنامه های خوبی تدارک دیده شده است که بخشی از آن در مرحله اجرا و بخشی در مرحله برنامه ریزی است.
وی افزود: بخشی از این برنامه ها مربوط به زمان تولیت مرحوم آیت الله واعظ طبسی است که از جمله آن مجتمع های فرهنگی بین راهی است و برای زائران و مسافرین بین راه بسیار ارزشمند است و توسعه آن جزو برنامه های آستان قدس خواهد بود.
موسسه آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس و آرامگاه شهید آیت الله مدرس (ره) کاشمر از جمله موسسات فرهنگی وابسته به آستان قدس رضوی است.
شهرستان طبس با 75 هزار نفر جمعیت، 57 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و از آن با عنوان پهناورترین شهرستان خراسان جنوبی و ایران از نظر مساحت یاد می شود.
شهر طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7217*3028
خبرنگار: سجاد نجفی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.