به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار محمدرضا امین افشاری روز دوشنبه در دیدار مسئولان حفاظت هوایی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان گفت: چالش هایی که کشور و نظام با آن مواجه خواهند شد، ناشناخته و در عین حال متنوع است و طبیعت نامشخص این چالش ها مبین این است که کشور باید برای مواجهه با طیف وسیعی از وضعیت های غیر منتظره آماده باشد.
وی ادامه داد: محیط جنگ های آینده، محیط ناشناخته و مجهولی است و اینکه نظام و کشور ما با چه دشمنانی و در چه ابعاد و ماهیت هایی روبرو خواهد شد سئوالاتی هستند که گزینه های متنوع و مختلفی را به همراه دارند.
وی اظهار کرد: در همین ارتباط مجموعه سپاه حفاظت هواپیمایی با اعتقاد و عزم راستین، خود را سرباز گمنام امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری دانسته و هرگونه خسارت جانبی را ایثار در راه خداوند تلقی می کنند.
فرمانده یگان حفاظت فرودگاه های خراسان جنوبی گفت: در سال های نخستین انقلاب اسلامی، کشور درگیر مبارزه با ضد انقلاب و جنگ تحمیلی بود و دشمنان قسم خورده نظام با فشار مضاعف چندین فروند هواپیمای فاقد گارد حفاظت را ربودند.
وی اضافه کرد: به این ترتیب و با توجه به وظیفه تصریح شده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قانون اساسی مبنی بر پاسداری و نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاورد های آن در پنجم دیماه 1363 با فرمان تاریخی حضرت امام (ره) این ماموریت حساس و خطیر را بر عهده گرفت.
امین افشاری افزود: با گذشت 30 سال از صدور این فرمان تاریخی تاکنون هیچ اقدام موفقی از طرف هواپیما ربایان صورت نگرفته و آسیب پذیری و امنیت خطوط هوایی جمهوری اسلامی ایران به جایی رسیده است که برخی کشورهای جهان به آن لقب گارد آهنین را داده اند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028
خبرنگار: محمدرسول ابراهیمی اسفدن * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.