به گزارش ایرنا ابراهیم تقی زاده روز چهارشنبه در ارتباط با ساخت مجتمع فرهنگی رفاهی در بوستا ارم بیرجند افزود: اختیارات شهرداری صدور مجوز فقط برای احداث نمازخانه در چارچوب ضوابط است.
وی گفت: بر اساس قانون شهرسازی در مجموعه بوستان ارم که پنج هزار مترمربع مساحت دارد فقط احداث نمازخانه برای استفاده شهروندان به متراژ 200 متر مربع بلامانع است.
وی بیان کرد: به دلیل تخلف هیات امنا در ساخت نمازخانه پرونده برای تعیین تکلیف به کمیسیون ماده پنج ارسال می شود.
وی افزود: هیات امنای هیات منتظر المهدی(عج) بدون توجه به قوانین شهرسازی اقدام به گودبرداری و حفر بخشی از بوستان ارم کردند که این مهم اعتراض ساکنان را به دنبال داشته است.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر بیرجند، تقی زاده تصریح کرد: این در حالیست که 2 مسجد بقیع و سیدالشهدا به فاصله نزدیکتر از پارک فعال است.
وی از توقف کامل عملیات ساخت مجتمع با اقدام به موقع شورای اسلامی خبر داد و یادآور شد: به دلیل آنکه به هیات امنا بارها تذکر داده شده دیگر اعتمادی به هیات امنا وجود ندارد و در صورت احداث نمازخانه توسط شهرداری نیاز به صدور نمازخانه پروانه نیست.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند تاکید کرد: در همه مراحل مالکیت نمازخانه با شهرداری بیرجند بوده و مالکیت آن حق مجموعه شهرداری است.
به گفته وی تا زمانیکه کاربری مجموعه پارک ارم فضای سبز باشد احداث مجتمع فرهنگی رفاهی امکان پذیر نیست.
در دوران فعالیت شورای چهارم هیات منتظر المهدی منطقه سجادشهر بیرجند تقاضا کردند که قسمتی از فضای پارک برای احداث نمازخانه در اختیار آنان قرار گیرد تا با استفاده از کمک خیرین بسازند.
اعضای شورای اسلامی وقت با احداث نمازخانه موافقت کردند.
براساس قانون در پنج درصد از مساحت پارک می توان نمازخانه احداث شود که شورا با اختصاص 200 مترمربع موافقت کرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7557*6054*خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار-مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.