به گزارش ایرنا محمدعلی جاوید روز چهارشنبه در بازدید از مناطق شهری بیرجند افزود: ماهیت این شوراها مشورتی و نظارتی و با عضویت علاقمندان به منظور ارتقای شاخص های شهری در محله های شهری شکل می گیرد.
وی گفت: امام جماعت مساجد، مدیریت مدارس، کاسب محله، رابط بهداشت، رابط کلانتری محل، مدیریت مجتمع سکونتی ، معتمد محل، خبرنگار، زنان خانه دار علاقمند و نمایندگانی از شهرداری اعضای این شورا را تشکیل می دهند.
به گزارش روز چهارشنبه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، وی بیان کرد: نیازسنجی و شناسایی مشکلات، تنگناها در محلات این شهر یکی از اصلی ترین وظایف شورای اجتماعی محله ها است.
وی افزود: ارتباطات گسترده با شهروندان یکی از زمینه های مناسب برای جدی تر شدن بحث شورای اجتماعی محله ها در بین شهروندان است.
شهردار بیرجند عنوان کرد: با شکل گیری شورای محلات، شهرداری از مشکلات دور افتاده ترین محله شهر نیز بی اطلاع نیست چرا که یکی از ماموریتهای مهم این شوراها شناسایی آسیب ها، تهدیدها درمحله، بررسی مشکلات و حل آن ها به صورت کدخدامنشانه است.
جاوید تصریح کرد: حضور مستمر و فعال اعضا و مشارکت فکری در جلسات به عنوان یک فرد آگاه به مشکلات محله موضوعاتی است که نقش بسزایی در تاثیرگذاری شوراها در تصمیمات شهری دارد و باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: با شکل گیری شورای اجتماعی محلات شاخص های شهری افزایش یافته و این مهم ارتباط مستقیمی با تفکر شورایی در محلات دارد.
وی یادآور شد: در شورای اجتماعی محلات، مشکلات شهری در شورا مطرح و براساس اولویت ها برنامه های خود را در راستای رفع مشکلات، اجرایی می کند.
وی افزود: تشکیل شورای محلات رویکرد مدیریت شهری را از عمرانی، خدماتی به رویکرد فرهنگی و اجتماعی تغییر می دهد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7557* 6054*خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار-مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.