به گزارش ایرنا دکتر غلامحسین محمودی راد، روز پنجشنبه در نخستین همایش منطقه ای کیفیت مراقبت در پرستاری و مامایی شرق کشور در بیرجند افزود: این همایش با حضور پژوهشگرانی از چهار استان سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی در حال برگزاری است.
وی گفت: در این همایش علاوه بر تبدل موضوعات علمی و پژوهشی، به کیفیت بخشی سطح مراقبت های پرستاری و مامایی نیز پرداخته می شود.
وی قبل از این در نسست خبری گفته بود، یکی از راه های عمده توسعه علم پژوهش هایی است که موجب کیفیت بخشی در حوزه های مختلف علمی می شود و در این همایش قصد داریم علاوه بر تبادل موضوعات علمی و پژوهشی به کیفیت بخشی سطح مراقبت های پرستاری و مامایی بپردازیم.
به گفته وی مراقبت در منزل و جامعه محور، مراقبت های بیمارستانی و پیش بیمارستانی، مراقبت در بیماری های واگیر و غیر واگیر و مراقبت در بارداری و زایمان از مهمترین محور های این همایش است.
رئیس همایش کیفیت مراقبت های پرستاری و مامایی منطقه شرق کشور تاکید کرد: امروزه یکی از مهمترین مسایل در بحث مراقبت، بروز رسانی آموزش است که مسلم تاثیر مستقیمی بر بهبود عملکرد پرستاران و ماما ها می گذارد و از طرفی این آموزش و پژوهش ها باعث بهبود عملکرد مجموعه بهداشت و درمان خواهد شد.
محمودی راد تصریح کرد: در این همایش تمامی رشته های علوم بهداشتی و درمانی که در کیفیت مراقبت های پرستاری و مامایی نقش دارند به عنوان جامعه هدف قرار خواهند گرفت.
در حال حاضر یکهزار و 500 نفر در جامعه پرستاری استان مشغول به فعالیت هستند، در دانشکده پرستاری و مامایی بیرجند نیز 485 دانشجو در حال تحصیل هستند که از این تعداد 105 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و هشت نفر در مقطع دکترای پرستاری تحصیل می کنند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7557*6054*خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.