به گزارش ایرنا جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور از 20 آذر ماه جاری آغاز شد و تا 20 اسفند امسال نیز ادامه دارد.
سرهنگ حسین دادگر، تسهیل در عبور و مرور و اجرای هرچه بهتر طرح های ترافیکی در فصل زمستان را از اهداف اجرای این طرح در استان ذکر کرد.
وی با بیان اینکه در طرح یاد شده، 52 تیم عملیاتی به صورت مستقیم و 26 تیم پشتیبان همکاری می کنند،‌ افزود: طرح زمستانه پلیس راه در محورهای مواصلاتی در 2 گردنه صعب العبور استان به صورت ثابت و در 6 گردنه به صورت موقت با توجه به شرایط اقلیمی اجرا می شود.
وی ادامه داد: برای اجرای هر چه بهتر این طرح دستگاه هایی امداد رسان از جمله هلال احمر،‌ اورژانس، راهداری و ... با پلیس راه همکلری می کنند.
جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از رانندگان خواست با توجه به ریزش نزولات آسمانی در فصل زمستان و لغزنده شدن جاده ها با سرعت مطمئنه حرکت کنند و افزود: در زمان بارش برف،‌ از تردد وسایط نقلیه فاقد زنجیر چرخ جلوگیری می شود.
دادگر گفت: در طرح زمستانه پارسال 785 مورد کمک و امدادرسانی توسط ماموران پلیس راه استان به رانندگان و مسافران در راه مانده ارائه شد.
وی با اشاره به عوامل مهمی چون انسان، جاده و خودرو در تصادفات یادآور شد: 90 درصد علت تصادفات عوامل انسانی است.
وی اظهار کرد: عرض کم محورها، گردنه ها و پیچ ها بویژه در محور قاین - بیرجند خستگی رانندگان را افزایش می دهد که امیدواریم مسئولان ذیربط تسریع در بهسازی محورها را مورد توجه قرار دهند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
* 6054* خبرنگار و انتشار - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.