سیدحسین مقدس روز دوشنبه در شورای سیاستگذاری ستاد بازسازی عتبات عالیات فردوس اظهار کرد: در ایام اربعین حسینی امسال، 2 موکب الزهرا(س) ستاد عتبات و مهدی موعود(عج) مسجد جامع قدیم فردوس در مدت 12 روز پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) را به عهده داشتند.
وی گفت: در ایام اربعین حسینی 44 هزار و 700 وعده ناهار و شام توسط موکب الزهراء(س) و 60 هزار و 140 وعده توسط موکب مهدی موعود(عج) فردوس بین زائران حسینی توزیع شد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فردوس ادامه داد: مردم این شهرستان 120 میلیون تومان به برگزاری مراسم اربعین حسینی کمک کردند که با جذب کمک های خیران کشور ما و عراق در مجموع 500 میلیون تومان در 2 موکب فردوس به زائران امام حسین(ع) ارائه خدمات شده است.
مقدس، توزیع چای، دمنوش، شیر و میان وعده، استقرار دو باب حمام سیار و استحمام 13 هزار نفر در این حمام ها، شستشوی لباس زائران، ارائه خدمات فرهنگی و اصلاح سرو صورت زائران را از جمله خدمات ارائه شده به زایران امام حسین(ع) توسط 2 موکب شهرستان فردوس ذکر کرد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی نیز با اشاره به ارائه خدمات ارزنده توسط 2 موکب شهرستان فردوس در ایام اربعین حسینی، یادآور شد: کسب رتبه اول تا سوم توسط ستاد عتبات فردوس در سال های متوالی، نشانگر توجه ویژه مردم این شهرستان به عتبات مقدسه و ائمه اطهار(ع) است.
موسی جوینده گفت: با توجه به اینکه 25 درصد جمعیت خراسان جنوبی زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند و مردم این استان 20 سال پیاپی خشکسالی را تجربه می کنند، باز هم از لحاظ جمع آوری کمک های مردمی، رتبه نخست کشور را دارا هستیم.
وی افزود: سرانه جمعیتی جمع آوری نذورات مردمی در کشور 2 هزار و 500 تومان است در حالی که این رقم در خراسان جنوبی، 6 هزارو 300 تومان است.
جوینده تصریح کرد: مردم خراسان جنوبی سال گذشته 12 میلیارد تومان به ستاد بازسازی عتبات عالیات و اربعین حسینی کمک کردند و عملکرد کمک همه استان ها در هشت ماهه امسال زیر 40 درصد بوده در حالی که عملکرد خراسان جنوبی، 113 درصد است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه برخی در محافل مختلف و بویژه فضای مجازی عنوان می کنند که کمک های مردمی به شکم عرب ها ریخته می شود، یادآور شد: هرگز اینطور نیست و در واقع با ارسال این کمک ها به اقتصاد و پویایی استان کمک می شود و از داخل استان، اقلام و کالاهای مختلف خریداری و ارسال می شود.
وی گفت: اعضای موکب های خراسان جنوبی و شهرستان فردوس در مدت حضور خود در اربعین حسینی، نخوابیدند تا بتوانند بستر خواب راحت برای زائران حسینی را فراهم کنند و کار بسیار بزرگ و بی نظیری را رقم زدند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
9865* 6054*خبرنگار -اعظم جمالی* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.