به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار دست اندرکاران و عوامل بهداشت و درمان اربعین حسینی اظهار کرد: امروز مسئله اربعین حسینی به عنوان یک سمبل در یک حرکت عدالتخواهانه است و به صورت بین المللی از کشورهای گوناگون، راه های دور، قشرهای مختلف مسلمان و غیر مسلمان، فقیر و غنی با پای پیاده شرکت می کنند.
وی با بیان اینکه افرادی برای کمک به زائران حسینی از کشورهای مختلف می آیند گفت: به صورت طبیعی برخی از نیازهای زائران بهداشت و درمان است و کسانی که در این جهت توفیق پیدا کردند بسیار کار ارزشمند و تاثیرگذاری انجام دادند.
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: در واقع این اشاعه فرهنگ محبت و ایثار و از خودگذشتگی و فرهنگ عدالت خواهی و ایستادگی در مقابل ستمکاران است.
وی با اشاره به اینکه همه کسانی که این سنت را ترویج و این خدمت را انجام می دهند برای تقرب به خدا است ادامه داد: نام حسین علیه السلام در میان همه ملت ها محبوبیت دارد و تنها ما شیعیان که نیستیم بلکه اهل سنت، زردشتی، ارمنی، هندوها و از هر مکتب و مسلکی به امام حسین (رع) ارادات دارند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: وقتی اروپای جهانخوار و انگلیس به غارت شبه قاره پرداخت و با بی‌رحمی خون مردم آنجا را می مکید، گاندی گفت «من به پیروی از سرور آزادگان، حسین علیه السلام پیشوای شیعیان، انگلیس را بیرون می کنم» و این کار را انجام داد.
وی با بیان اینکه پیامبر فرمود «برای شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایی در دلهای مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود» عنوان کرد: متوکل عباسی دست کسانی که به زیارت امام حسین علیه السلام می رفتند را قطع می کرد اما مردم همچنان به زیارت می رفتند.
امام جمعه بیرجند خطاب به موکب داران حسینی بیان کرد: خوش به حال شما که چنین توفیقی پیدا کردید و برای خدمت به زائران چنین سند و مدرکی گذاشتید و ذخیره آخرت شماست.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
دریافت و انتشار: رسول محمدحسنی
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.