محمد شفیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جشنواره خلیج فارس بندرعباس با حضور 160 ورزشکار از هشت استان برگزار شد که تیم استان خراسان جنوبی متشکل از 16 ورزشکار در این مسابقات شرکت کرد.
وی بیان کرد: این مسابقات در رشته های هفت سنگ مهارتی، دال پلان‍‍، چوب کشی، تیر و کمان سنتی و طناب کشی برگزار شده است.
وی گفت: در قسمت بانوان تیم طناب کشی بانوان، مهدیه شهابادی در تیر و کمان سنتی، معصومه یوسفی در چوب کشی سنتی، فاطمه میرکاظمی در رشته دال پلان، معصومه شهریاری در رشته هفت سنگ مقام دوم و مهناز احراری در چوب کشی مقام سوم این مسابقات را کسب کردند.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی خراسان جنوبی ادامه داد: در بخش آقایان نیز مهدی یدالهی در رشته هفت سنگ مقام اول و حسین خسروی در تیر و کمان سنتی مقام دوم این مسابقات را بدست آورند.
وی با انتقاد از کمبود اعتبار هیات روستایی استان بیان کرد: بیش از 40 درصد جمعیت استان در مناطق روستایی و عشایری ساکن هستند که برگزاری جشنواره ها و مسابقات در این روستاها با این اعتبار اندک با مشکلات زیادی مواجه است.
شفیعی گفت: جشنواره بازی های بومی و محلی و شتردوانی در منطقه گردشگری دق اکبراباد شهرستان خوسف، اعزام تیم استان به مسابقات جام روستا در استان اصفهان، میزبانی مسابقات بومی و محلی استان های شرق کشور در شهر اسفندن و اعزام تیم استان به مسابقات سمنان از دیگر برنامه های مهم هیات روستایی استان از ابتدای سال جاری بوده است.
وی از اخذ مجوز برگزاری دوره های آموزشی مربیگری و داوری بازی های بومی و محلی توسط هیات استان خبر داد و افزود: در آینده نزدیک با حضور مدرس فدراسیون این دوره ها برگزار خواهد شد.
شفیعی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه 0.27 درصد قانون مالیات بر ارزش افزوده برای حمایت از فعالیت توسعه ورزش در مناطق روستایی و عشایری در نظر گرفته شده است ابراز امیدواری کرد: با این اعتبارات شاهد توسعه ورزش در مناطق روستایی و عشایری استان خواهیم بود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
9866*3028* خبرنگار- سیدابوالفضل موسوی نژاد*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.