به گزارش ایرنا جمعی از مدیران استان نیز محمدمهدی مروج الشریعه را در این آیین همراهی کردند.
سرمایه گذاران و صنعتگرانی که با این پرواز و همچنین طی ساعات آینده تا فردا (سه شنبه) وارد مرکز خراسان جنوبی می شوند قرار است در همایشی با نام 'سرمایه گذاری، تولید و اشتغال در بیرجند شرکت کنند.
98 سرمایه گذار از استان خراسان رضوی از بخش های مختلف مانند صنعت، معدن، عمران و ساختمانی، گردشگری، تجارت و اقتصاد محض به استان می آیند و همچنین 14 نفر از تهران و 10 سرمایه گذار از سیستان و بلوچستان به منظور آشنایی با امکانات و قابلیت های این استان مرزی برای سرمایه گذاری در این همایش حضور خواهند یافت.

** برپایی نمایشگاه ظرفیت ها و پتانسیل های سرمایه گذاری خراسان جنوبی
همایش فرصت های سرمایه گذاری تولید و اشتغال استان خراسان جنوبی امروز و فردا با حضور مقامات کشوری، صنعتگران و سرکنسولگران سه کشور در بیرجند برگزار می شود.
همچنین در حاشیه این همایش، نمایشگاه ظرفیت ها و پتانسیل های سرمایه گذاری خراسان جنوبی با حضور ادارات کل صنعت، معدن و تجارت؛ جهاد کشاورزی؛ میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی در استانداری خراسان جنوبی برپا شده است.
بخش دیگری از نمایشگاه به منظور معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های هر شهرستان به مدیریت فرمانداری های هر شهرستان، اختصاص یافته است.
استاندار خراسان جنوبی هم از ورود 98 سرمایه گذار خراسان رضوی، 14 سرمایه گذار تهرانی و 10 سرمایه گذار استان سیستان و بلوچستان به خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در همایش 'سرمایه گذاری، تولید و اشتغال' که فردا در بیرجند برگزار می شود بخشی از پتانسیل ها را باید عنوان کنیم و در برابر برخی طرح های پیشنهادی هم باید پاسخگو باشیم.
مروج الشریعه اظهار کرد: در همین راستا گروهی هم به سرپرستی معاونت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وارد استان می شود که در حوزه it و ict در هوشمند سازی شهر به خوبی می شود از ظرفیت های آن بهره گرفت.
استان خراسان جنوبی با 11 شهرستان و حدود 800 هزار نفر جمعیت بعد از سیستان و بلوچستان و کرمان سومین استان پهناور کشور محسوب می شود.
این استان در تولید برخی محصولات کشاورزی از جمله، زرشک، عناب، زعفران، پنبه و انار رتبه های برتر کشور را داراست و بسیاری از این محصولات به خارج کشور صادر می شود.
معادن غنی از مواد معدنی مختلف به ویژه زغالسنگ از دیگر قابلیت های این استان مرزی است که احداث و توسعه صنایع فرآوری آنها می تواند ارزش افزوده بالایی را برای این خطه ایجاد کند.
خراسان جنوبی 460 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و بیشتر صادرات این استان به همسایه شرقی ایران است.
تنظیم و انتشار: رسول محمدحسنی
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.