به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار شهردار جدید و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند، سختی آب شرب این شهر را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تصفیه خانه شهر به 2 علت هدررفت آب و نبود هزینه خریداری یک قطعه فیلتر، تعطیل است.
وی بیان کرد: همه شهروند یک شهر هستیم که پول آب و فاضلاب می دهند و سلامت مردم با این همه بیماری هایی که بر خرج های زندگی مردم می افزاید، در خطر است.

**بوستان های شهر را دریابید
نماینده ولی فقیه در استان گفت: مردم گلایه مند هستند که بوستان های شهر بیرجند انبوه درخت دارند اما شب ها تاریک و از روشنایی حداقلی برخوردار است که در این زمینه باید فکر اساسی شود.
وی افزود: به گفته شهروندان، بوستان های شهر به مرکزی برای سوداگری مواد مخدر، قمار بازی و اعمال منکر دیگر تبدیل شده است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: تاکنون افراد زیادی برای این امر دلسوزی کرده اند اما اقدام عملی صورت نگرفته است، با چنین شرایطی کنترل کار مشکلی است که باید چاره اساسی اندیشیده شود.
وی گفت: قرائن و شواهد حاکی از این است که مجموعه شورای شهر بیرجند کمر همت برای کار مفید را بسته و انگیزه های مقدسی دارند که از سوابق پیداست.
به گزارش ایرنا وی اظهار کرد: اعضای شورای شهر بیرجند کوشش کردند شهردار کارآمدی برای شهر خود انتخاب کنند که این نخستین و بهترین هدیه به مردم است.
وی گفت: همه ما باید توجه داشته باشیم فرصت ها را ارزان از دست ندهیم چرا که مسئولیت ها چه در زمان معاصر و چه در تاریخ گذشتگان تغییر کرده اما آثار آن باقی مانده است.

**لزوم حمایت از قانون
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مسئولیت ها بر اساس قانون تعیین می شود یادآور شد: فرصت های زیادی دست افرادی بوده که با هوا و هوس و خارج از مسئولیتشان به فنا رفته است، پس باید همه تلاش مسئولان حمایت از قانون باشد.
وی افزود: فرصت صبر نمی کند و سریع پشت سر گذاشته می شود، ما نسبت به وظایف خود مسئولیم و در روز قیامت باید پاسخگو باشیم.
عبادی گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری مسئولیت هایی است که در بدنه مباشرت با مردم هستند این فرصت را غنیمت بدانید.
وی امانتداری را بسیار مهم خواند و گفت: کمتر کار خیر و ثوابی به اندازه حل مشکل یک انسان وجود دارد، کعبه خیلی مقدس است اما مهم تر از آن دل مظلومان است.
وی با بیان اینکه مشکلات زیادی از مردم و شهروندان انباشت شده و روی زمین مانده است از اعضای شورای شهر بیرجند خواست این بار سنگین را از دوش مردم بردارند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خصوص مشکل خشک شدن درختان پادگان سابق بیرجند نیز عنوان کرد: روز گذشته جلسه ای با حضور رئیس دادگستری استان برگزار و ایشان برای جلوگیری از روند خشک شدن درختان کاج اعلام آمادگی کردند.
وی افزود: خوش بین هستیم اعتباراتی که از دست مردم گرفته می شود به نفع خودشان باشد و در راه منافع شخصی و سوء استفاده هزینه نشود.
محمدعلی جاوید در نشست فوق العاده شورای اسلامی شهر بیرجند (پنجشنبه 27 مهر) با اکثریت آرا به عنوان شهردار بیرجند انتخاب شد.
وزیر کشور هفته گذشته وی را که شهردار یاسوج بود، بنا بر پیشنهاد شورای اسلامی شهر به سمت شهردار بیرجند منصوب کرد.

**شهردار جدید براساس اولویت های شورا انتخاب شد
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در این دیدار گفت: شهردار جدید با توجه به اولویتی که شورای شهر برای انتخاب شهردار داشت، همچنین رزومه کاری، تجربیات و ارایه برنامه هایی که وی داشت مورد تایید اعضای شورا قرار گرفت.
ابراهیم تقی زاده با بیان اینکه حکم شهردار جدید هفته گذشته توسط وزیر کشور صادر شد گفت: شواری پنجم شهر بیرجند با توجه به رویکرد تعاملی، هماهنگی و انسجامی که دارد، پشتیبان اقدامات شهرداری خواهد بود.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیرجند به شهر علم و ایمان مشهور است، تلاش می کنیم در راستای وظایف و مسئولیت های شورا در حوزه ایفای وظایف شورایی اقدام کنیم و با ارایه خدمات با کیفیت، برآورد کننده انتظارت به حق مردم فرهنگی شهر باشیم.
وی گفت: توجه به مبلمان شهری متناسب با بافت شهری و فرهنگی، کاهش اختلافات، توجه به مناطق محروم شهر و حاشیه نشینی، ایجاد انسجام و هماهنگی بین مناطق شمال و جنوب شهر، تسهیل روند امور مردم و بروکراسی ها بخشی از برنامه های شهردار جدید و اعضای شورای شهر خواهد بود.
شهردار بیرجند هم گفت: امید است با برنامه هایی که در حوزه مدیریت شهری ارایه خواهیم داد و بر اساس تجربیات و سوابق بنده در راستای خدمت صادقانه و بی منت به ملت شریف این شهر قدم های مثبتی برداریم.
محمدعلی جاوید اضافه کرد: قطعا در این راه نیاز به مساعدت همه گروه ها به ویژه راهنمایی های نماینده ولی فقیه در استان، شهروندان و سایر مجموعه های نظارتی خواهیم بود، آنچه در توان داریم در طبق اخلاص خواهیم گذاشت و در چارچوب مقررات و اهداف کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی از آنچه باید برای مردم انجام دهیم دریغ نخواهیم کرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7557*3028*خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.