به گزارش ایرنا موسی جوینده روز سه شنبه در دیدار موکب داران اربعین حسینی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: در این مدت یک میلیون و 561 هزار نفر با میان وعده چای در موکب های استان پذیرایی شدند.
وی بیان کرد: هشت موکب نانوایی استان در عتبات عالیات مستقر و 381 هزار قرص نان توسط این موکب ها پخت و بین زائران توزیع شد.
وی گفت: در ایام راهپیمایی اربعین 286 هزار نفر در موکب های استان اسکان یافتند و هر شب از ساعت هشت به بعد بالغ بر 70 دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران اضافی به مکان های پیش بینی شده در بغداد و کاظمین آماده بودند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مردم این استان مانند گذشته تمام قد در حرکت بزرگ اربعین حسینی وارد میدان شدند ادامه داد: خدمات ارائه شده به زائران در سال جاری از نظر کیفی و کمی نسبت به قبل بهتر بود.
وی گفت: در این مدت 885 هزار بسته آب آشامیدنی بین زائران توزیع شد و پنج هزار و 737 نفر برای تعمیر کفش، چهار هزار و 859 نفر به آرایشگاه و 2 هزار و 749 نفر برای خیاطی به موکب های استان مراجعه کردند.
جوینده بیان کرد: در مدت یادشده 12 هزار و 551 نفر از خدمات موکب های بهداشتی و درمانی استان استفاده کردند و 180 نفر با مراجعه به موکب های بهداشتی و درمانی خراسان جنوبی خدمات دندانپزشکی گرفته و برای چهار هزار و 764 نفر نیز تزریقات انجام شد.
وی افزود: نخستین بار در سال جاری 100 چشمه حمام و دستشویی توسط استان در کاظمین برپا شد که یکی از نیازهای جدی زائران بود و امیدواریم سال آینده با تعداد بیشتری تداوم پیدا کند.
*7559*3028* خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.